"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Évforduló

2019. szeptember 21. - K_Imi

Kedves Olvasó!

Pont így kezdtem pont egy évvel ezelőtt a játékostársak és játék iránt érdeklődők különféle irományokkal való terrorizálását, most pedig a jeles évforduló alkalmából szintén összehordok néhány sort – immár nem csak előre, hanem visszafelé is tekintve.

borito.jpg

Mivel az X-Wing & Pew-Pew blog létrehozására a játék második kiadásának érkezése sarkallt, az is egybeesik a születésnappal, hogy kb. egy éve játsszuk már a 2.0 változatot. Erről túl hosszú okfejtést nem szeretnék írni, mert továbbra sem értek annyira ehhez a játékhoz. Annyit csak az egészről, hogy bár az XTC után meglehetősen megcsappant a lelkesedésem a versenyzés iránt, szerintem ez még mindig egy remek játék, nagyon menő makettekkel, jelenleg már 7 frakcióval, továbbá kiváló játékosközösséggel. Persze lehet találni negatívumot is, néhány elbaltázott szabály vagy kártyainterakció, esetleg egy-egy (vagy sok :D ) szerencsétlenül alakuló versenymeccs okozhat bosszúságot, de tökéletes dolgot nehéz alkotni, az X-Wing-et pedig továbbra is emberek fejlesztik. Ezek a problémák amúgy is inkább akkor lesznek komolyak, ha az ember önmagával szemben támaszt elvárásokat eredményesség tekintetében, de aztán azokat nem sikerül teljesítenie. Saját véleményem, hogy ennek az egésznek egyébként a féléves pontváltoztatás jót tesz. Mindent ugyan nem old meg, mégis felrázza az állóvizet, mielőtt túlzottan leülne egy állapot.

Személy szerint 89 db versenymeccset játszottam a második kiadással, amivel jobban belegondolva nem is tudom, hogy milyen alapon tűzök ki magamnak célokat, hiszen a legeredményesebb, legtapasztaltabb versenyzők pár hónap alatt játszanak ennyit, nem pedig egy év alatt – főleg nemzetközi színtéren, de itthon is van, aki a többszörösét gyakorolja. Ebből a 89 meccsből 50-et sikerült megnyernem, ami 56%-os arányt jelent – hát, ez így leírva nem sok dicsekvésre ad okot. Mivel a blogon minden összecsapást dokumentáltam, az ilyesmik iránt érdeklődők kedvéért kigyűjtöttem, hogy 56 (63%) ment időre, vagyis ért véget anélkül, hogy bármelyik osztag teljes egészében megsemmisült volna. A versenyek közül egyértelműen a tavalyi Red Squadron Invitational megnyerésére vagyok a legbüszkébb, a legnagyobb csalódást pedig a Nationals okozta, aminek komoly ambíciókkal vágtam neki, szépen is indult, aztán masszív leszereplés lett a vége.

Időközben a blogon 44 cikk született, ezekre pedig a mostani írásáig 4059 db kattintás érkezett összesen. Itt meg is ragadom az alkalmat, hogy mindenkinek megköszönjem, aki arra áldozza az idejét, hogy olvasgassa ezeket a dolgokat! A legtöbbször látogatott cikk a vitrinek bővítéséről szóló lett (nesze neked, X-Wing blog), utána következik a legelső hazai 2.0 verseny beszámolója, majd a közepes talpakról szóló sorozat első darabja. Utóbbi egyébként – a második résszel holtversenyben – egyúttal a személyes kedvencem is. Ezeket a számokat valószínűleg komolyabbra lehetne tornázni angol nyelvű bejegyzésekkel – ez azonban egyelőre csak elképzelés szintjén van meg, így is annyira sok energia és idő van akár egy-egy négyfordulós kis verseny beszámolójával is, amit talán nem is gondolnátok (én sem gondoltam volna, amíg ki nem próbáltam). Némi közszolgálati tevékenységként belevágtam a 2019-es szolnoki versenysorozat eredményeinek dokumentálásába is, hogy egységes formában nyomon lehessen követni a pontvadászat alakulását. Ebből egyébként hátra van még két forduló, a következő szept. 29-én, tehát nincs még késő csatlakozni.

Ennyit az elmúlt egy évről, összegezve azt mondhatom, hogy sokat tanultam a játékról, de ugyanúgy a blogvezetésről is (amit még soha nem próbáltam korábban). A jövővel kapcsolatban úgy látom, hogy előbb-utóbb kiheverem az augusztusi eredményeket és átveszi a helyüket a jó élményekre való emlékezés. Hamarosan visszatérek majd a versengéshez is (bár a titkos Konfliktus ligában ez virtuálisan már megtörtént, de a vitrinből hajót még nem vettem ki, mióta Krakkóból hazatértünk), valamint a cikkek sorát is tervezem folytatni. Az elképzelhető, hogy nem lesz már minden egyes versenyről az eddigiekkel megegyező szerkezetű beszámoló, de igyekszem majd valahogy dokumentálni ezeket is. Ebben az évben szeretnék még két konkrét írást is befejezni: egyrészt adós vagyok a nyári alvó-evő-ivó kérdőív eredményeivel, másrészt pedig belekezdtem egy újabb játéktechnikai gyűjtemény összeírásába, ami egyelőre képlékenyebb, de talán kisül belőle valami hasznos dolog.

Zárásként azt gondolom, hogy ha újabb egy év múlva lesz még második évfordulós cikk is, az azt fogja jelenteni, hogy túl nagy gond nincs.

Siessetek is előszedni a hajókat és a csupa Crit, csupa Evade kockákat, mert addig már csak 52 hét van játszani!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr1115148528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása