"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

2.0 Bevonó játék és Launch Party beszámoló

2018. szeptember 24. - K_Imi

A blogindító bejegyzésben említettem, hogy szeretnék majd előrukkolni egy összefoglalóval erről a rendezvényről és menet közben próbáltam is ezt észben tartani (több-kevesebb sikerrel). Az X-Wing második kiadás tesztelésének jegyében telt napot 22(+1)-en kezdtük, a sarat/tibannafüstöt végig állók 4 meccset játszottak egy svájci rendszerű verseny keretei között. A szervezőgárdának sikerült szponzoráción keresztül szert tennie egy FFG-s Launch Party kit-re, így mindenki bőséges zsákmánnyal térhetett haza már pusztán azáltal, hogy összeállított egy listát és azzal megvívott legalább egy csatát. Ezek mellett a Vörös Ötös jóvoltából többféle eredményért és teljesített kihívásért további jutalmakban is lehetett részesülni. Sőt, Ferinek hála még én is elindulhattam, mert életemben először elfelejtettem aszteroidákat vinni, de szerencsére pult alól kaptam egy marékkal.

1.jpg

Eleinte egy lázadó összeállítással készültem, de később meggondoltam magam és úgy döntöttem, hogy inkább Darth Vader-t szeretném a saját erőim élén tudni személyre szabott TIE Advanced x1 vadászában, mellé pedig egy 3 db TIE/sa Bomber alkotta kíséretet választottam, két Scimitar Squadron Pilot és Captain Jonus szolgálatba helyezésével. A pontos listám az alábbi volt:

lista_sajat.JPG

Vader Nagyúr képessége, hogy miután végrehajt egy akciót, egy Force token elköltésével végrehajthat egy újabbat, ebből pedig három is van neki, így elég tisztességes akcióhalmozásra is képes lehet. Ezt persze nem érdemes túlzásba vinni, mert körönként csak egy Force tölthető vissza, így könnyen fel lehet azért élni az Erő-forrásokat. Maga a hajó beépített Advanced Targeting Computer-rel rendelkezik, aminek hála elsődleges fegyverrel +1 kockával lőhet és még egy sima Hit-et Crit-re is fordíthat. Fejlesztésként megjelenik egy Fire-Control System, amivel támadáskor lock-olt ellenfél ellen egy kocka újradobható (ebben az esetben viszont a lock nem költhető el); egy Afterburners, amivel meccsenként kétszer, 3-as vagy gyorsabb manőver végrehajtása után bevillantható egy Boost akció (akár stresszes állapotban is); illetve egy Proton Rockets, ami fókuszált állapot megléte esetén (tehát ha van Focus token a hajón), Bulls Eye arc-ban, range 1-2-re lőhető ki meccsenként egyszer, nem kevesebb, mint 5 kockával.  Öt piros kockát Focus+lock megléte esetén mindig szívmelengető érzés eldobni, azt hiszem, ez sok magyarázatot nem igényel annak, aki már kipróbálta a játékot. A 6-os Initiative értékű Vader szempontjából érdekes az egy pontos „bid”, amivel 200 pontos ellenfélnél dönthetek a kezdeményről, 199-nél 50% esélyem van ugyanerre, ha azonban az ellenfelem ennél kevesebb pontból építkezett és van a listájában 6-os pilóta, az a Nagyúr számára igen kellemetlen tud lenni, ugyanis ekkor még szinte biztosan utána fognak mozogni, ami egy ász életét nagyon megkeserítheti.

2.jpg

A bombázók mindegyikét Barrage Rockets fegyverrel szereltem fel, ami fókuszált állapotban 3 kockás támadásokra ad lehetőséget range 2-3-as távolságra, méghozzá meccsenként ötször, ugyanis 5 Charge tölthető ezekre a rakétákra. Captain Jonus pilótaképességével range 0-1-ben lévő baráti hajók számára lehetővé teszi 2 kocka újradobását rakátéval vagy torpedóval való támadás során. Jonus kapott még egy Crack Shot-ot is azzal az elgondolással, hogy amennyiben range 1-es dulakodásra kerülne sor, ott úgyis elsődleges fegyverrel lőne, ekkor pedig Bulls Eye-ban lévő védekező ellen mérkőzésenként egyszer megteheti, hogy egy Evade eredményt semmissé tesz a védekező dobásból.

3.jpeg

  1. meccs: Dániel

A játszótársam listája:

lista_szd.JPG

A Concussion Missiles elolvasása után kicsit olyan érzésem volt, mintha ezt az én 3, egymáshoz közel maradni tervező, nem túl jól védekező, pajzstalan bombázóm ellen találták volna ki, ráadásul még az Initiative értékben is a túloldal felé lejtett az űr. A felpakolásnál a bal szélen tettem fel mindenkit egy csomagban, a túloldalon az inkvizítorok együtt, Jonus kicsit távolabb helyezkedtek.

4.jpg

Ez még nem lett volna baj, de utólag belegondolva nagyon rosszul közelítettem meg az egész meccset, túlságosan féltettem mindenkit. Nagyon sokáig csak pozícionálgattunk, nekem volt valami olyan tervem, hogy Vader körbemegy a pályán, addig a bombázók lassan araszolva megvárják, hogy az ellenséges erők átjöjjenek az aszteroidák között, közben szétzilálódjanak és majd range kontrollal megoldom, hogy ne tudjanak mind rám lőni az első lövéskörben. A dolog ott bukott meg, hogy az ellenfelem nagyon ügyesen mozgatta a hajóit, Vader-t nem mertem nagyon elküldeni, mert a bombázók túl messze voltak tőle és félő volt, hogy az inkvizítorok ráfordulnak úgy, hogy teljesen támogatás nélkül marad. A vége az lett, hogy mégis egy nekem kedvezőtlen pozícióban találkoztunk, ahol ráadásul az ellenséges Jonus-klón egy Barrel roll segítségével 1, illetve 3 mm-rel kikerült a két Scimitar tűzívéből. Ha ez nem lett volna elég, ezt követően kidobott egy bombát is, amiről annak rendje és módja szerint úgy elfeledkeztem, mintha életemben először játszottam volna.

5.jpg

A bombázóim annyi kritikus találatot szenvedtek, hogy már észben tartani is nehéz volt, kinek mije fáj. Nálam elpusztult Jonus és egy Scimitar, Vader pedig túl későn ért oda, az utolsó körös Proton Rockets ugyan letaglózott ez inkvizítort, de ez sajnos kevés volt.

Eredmény: vereség (48-77)

 

  1. meccs: Sándor

A játszótársam listája:

lista_ks.JPG

A két Decimator nagyon sok élettel rendelkezik, de úgy gondoltam, hogy megvan a kellő tűzerőm ellenük, különösen úgy, hogy a védekezésük azért nem túl acélos. Arra figyelnem kellett, hogy lehetőleg ne szórjam szét körülöttük a hajóimat és a Veteran Turret Gunner használatát ezzel megakadályozzam. Az előző meccs után azt is eldöntöttem, hogy nem fogok finomkodni, belemegyek a joust-szerű ütközetbe a pálya közepén. Vader persze ezúttal sem ment be bunyózni a pult mögé, mert ott szűk a hely, de most sokkal kisebbet került, aminek köszönhetően gyorsan bele is tudta küldeni a protontöltetet az egyik Decimator-ba. Ekkor még a bombázók pár centi híján lőtávon kívül voltak (1-es helyett 2-es előrét kellett volna mennem velük), de röviddel ezt követően egy elég direkt helyzetben találták magukat a két, egymásnak ütköző Decimator előtt. Itt is hibáztam egyet, nem jó sorrendben léptem, az első Scimitar így elesett a Barrel roll lehetőségétől, amivel egy range 1-es lövést megúszhatott volna.

6.jpg

Ezzel együtt komoly csapást mértem a megkezdett hajóra, majd a következő körben a két nagy hajó egymásnak ütközve helyben maradt, ami nekem teljesen jó volt, ugyanis a bombázók a képen látható V-alakú üres helyre pont bementek 5-ös koiogran-fordulókkal. Itt leesett a sérült Patrol Leader, és bár egy Scimitar-t magával vitt, komoly előnybe kerültem. Oicunn fél hajóját még néhány Barrage Rockets és Vader lövés leolvasztotta, de a végső robbanás előtt lejárt az idő, így arra már nem került sor.

Eredmény: győzelem (150-51)

 

  1. meccs: M. Feri

A játszótársam listája:

lista_mf.JPG

Kevesebb hajón sok-sok kártya, elég nehezen szoktam nyomon követni az ilyen listák működését, most pedig, hogy szinte minden újként hat, különösen úgy éreztem, hogy valamiről el fogok felejtkezni. Kivéve a Proximity Mines aknát, mert szintén az első meccs után azt jól megfigyeltem, hogy van-e ilyesmi valahol. Az 1 pontos előnyömnek hála átadhattam a kezdeményt, így Vader Wedge után lépett, ami nekem kedvezett. Az első meccshez hasonlóan ellentétes sarkokból indultunk és most is ugyanaz volt a tervem, csak ezúttal ügyesebben sikerült elcsalni a lázadókat nekem megfelelő irányba. Norra végül az utolsó pillanatban kitért egy erős rakétasorozat elől, de Wedge már nem így tett és számára kimondottan előnytelen pozícióban érkezett meg a dolgok sűrűjébe.

7.jpg

Annak köszönhetően, hogy Vader az előző körben egy kósza kapáslövéssel levette egy pajzsát, a 3 db rakéta éppen felrobbantotta az X-winget. Innentől viszont sokat hibáztam, különösen Vader ügyetlenkedett és bár a HWK 1 életesre soványodott, lelőni nem tudtam. Leszedtem ellenben az ARC-170 felét is, és bár egy szavam se lehetett volna, ha egy, esetleg akár két Bomber is leesik, a Wedge lelövésével szerzett korai előnyöm olyan nagynak bizonyult, hogy kitartott a végéig.

Eredmény: győzelem (132-39)

 

  1. meccs: P. Feri

A játszótársam listája:

lista_pf.JPG

Boba Fett karakterét igen kedvelem, ezért örültem, hogy megnézhetem élőben, milyen lett a második kiadásban. Az már kevésbé tetszett, hogy rögtön az én pilótáimat akarta dezintegrálni. Itt még kevesebb hajón volt sok fejlesztés, amit szintén alig tudtam fejben tartani. Nem sokat finomkodtunk, aránylag gyorsan lövésváltásra került sor, de sok dolog nem maradt meg pontosan ebből a meccsből, mert egyrészt hirtelen nagyon szoros csata lett belőle, másrészt pedig nagyon elfáradtam addigra és dekoncentrált lettem, ami a manőverezésemen is meglátszott, idén talán még összesen nem álltam annyiszor aszteroidára, mint itt.

8.jpg

Annyi biztos, hogy az IG-88 C jelű droid hajóstól odaveszett úgy, hogy annak a bombázónak, aki a végső lövést beleadta, már emberi számítás szerint nem is kellett volna élnie, továbbá a nap folyamán először Vader is elesett, miután elég rossz sora volt, meglövöldözték és még egy Loose Cargo is kirepült az orra elé. A végső körben veszett oda, miután 2 hit + 2 crit eredményű támadásával Boba gépét fél élet alá vitte, majd cserébe visszakapott egy ugyanilyen eredményű lövést, amit nem tudott kivédeni. Ezt éreztem a leginkább kiélezett játéknak a négy közül, amit ugyanakkora eséllyel el is veszíthettem volna, mint ahogy végül megnyertem. Ebben az esetben a számszerű eredmény is tükrözi, hogy mennyire kiegyenlített volt a küzdelem, egy fél TIE Bomber ide vagy oda bármikor átbillenthette volna a mérleg nyelvét és volt is olyan, aki 1 élettel fejezte be a csatát.

Eredmény: győzelem (147-139)

 

Végeredmény

A 3 győzelemmel és 1 vereséggel a 7. helyet szereztem meg, ezzel a mezőny első harmadába sikerült beférnem. A versenyt egyedüli veretlenként Horváth János nyerte, nagy gratuláció jár a teljesítményéhez! A teljes eredménylista a Vörös Ötös cikkében szerepel.

9.jpg

A zsákmány (felül az FFG-s Launch Party lapok, alul Drenus’ Art munkái)

 

Összefoglalás és tapasztalatok

A hangulat és a társaság megítélésem szerint kiváló volt, akadt egy „együtt tanulunk új dolgokat, a versenyzés igazából másodlagos” érzésem a nap folyamán. Jó volt látni régi játékosokat és azt is, hogy új emberek is érdeklődnek az X-Wing iránt, remélhetően minél többen lesznek közülük, akik tartósan bevonódtak. A helyszínt elég nyugisnak és tágasnak találtam - a retró beütés a rendezvény értékéből semmit nem vont le, inkább mókásnak hatott. Remek volt kipróbálni a második kiadáshoz tartozó szerzeményeket és örömmel láttam az asztalokon Firespray-t, X-wingeket és más klasszikus hajókat.

A saját listámmal kapcsolatban az a meglátásom, hogy a TIE Bomber tényleg egy egészen jó ár-érték arányú hajó (én sem véletlenül vittem ezeket, a külföldi híradásokból már sejthető, hogy a körvonalazódó erőviszonyokat tekintve nem utolsóként fogják őket beválasztani a tesiórás focicsapatba), ugyanakkor nekem valahogy nem nőttek a szívemhez, mert nem igazán érzem velük a játékot. A Barrage Rockets lövésekből zavarba ejtően keveset tudtam leadni, ha egyszer összezsúfolódnak és fordulni kell velük, akkor hirtelen nagyon kevés lesz a tárcsájukon a kék manőver - pedig az akció kell nekik, mert Focus nélkül nincs rakétázás. Valószínűleg némi gyakorlás után jobban is menne velük a játék, de annyi minden van, amit szeretnék kipróbálni a második kiadásban, hogy egy időre biztosan visszaparkolnak a hangárba. Vader már más tészta, ő valószínűleg hamarabb elő fog kerülni újra, amennyiben megfelelő kíséretet találok mellé. Amíg ez megtörténik, addig pedig jöhet a többi kedvenc.

Végső konklúzióként részemről úgy gondolom, hogy innentől bátran lehet a második kiadásra simán X-Wing-ként hivatkozni.

Összességében nagyon jól éreztem magam, köszönöm a meccseket és a szervezést is!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr3914261003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása