"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Mandalorian Double Jetpack - Vendégposzt

RSI beszámoló a Fejvadász kódexből

2019. november 20. - K_Imi

01_ido_1.png

Előszó

A blog történetének első vendégposztja Rafy példáján keresztül mutat be egy ritka komoly energia- és időbefektetéssel járó gyakorlási folyamatot, valamint azt, hogy mit lehet ezzel elérni elkötelezett X-Wing játékosként. Fogadjátok szeretettel!

02_borito.jpg

„Tudom, Boba Fett nem mandalóri, de a ruhája és felszerelése az, hát éppen ezért lett a listám neve Mandalorian Double Jetpack.

lista_rj_1.PNG

A kialakulásuk története egészen az első pontváltozásig, 2019 január közepére nyúlik vissza. Ekkor szembesültem vele, hogy Boba Fett - kedvenc pilótám - igencsak megsínylette a pontváltozást, ráadásul ez igaz volt a teljes Scum frakcióra. Akkor jött egy gondolat, hogy ugyanazt a frakciót nem fogják megnyirbálni két egymást követő pontváltozásnál, ezért a rendelkezésre álló Scum sereggel kezdek el gyakorolni az augusztusi Európa-bajnokságra. Szerencsére ez bejött és a második pontváltozásnál a listám összértéke nem változott. Az Európa-bajnokságról nem fogok részletesen írni (fájó pont számomra), mert óriási hibákat követtem el, de része volt annak az építkezésnek, ami stabil és hatékony listát hozott ki saját játékstílusomhoz igazodva.

A valós felkészülés márciusban, a gondolkodás még februárban indult. Még javában játszottam Lando+Wedge+Partisan és B+B+Wedge+Partisan (magyarul beef, bár akkor még senki nem hívta így) listákat és nagyon élveztem failed BR-ok nélkül is, a háttérben már folyt az építkezés. Aki rendszeresen jár versenyre láthatta, hogy április hónaptól nagyon sokféle Scum összeállítást kipróbáltam, nagyon kevés sikerrel. A hosszútávú cél az volt, hogy kitaláljam az alapstratégiát és megtaláljam a kiegészítő hajókat Boba Fett mellé.

Mert Boba már az első pillanatól fogva egy biztos pont volt. Emlékszem, mikor a Balatonra szerveztünk barátokkal egy egész hétvégét a 2.0 megjelenésére és először játszottam Boba/Guri-t a közepes talpon, mennyire élveztem állóképességét és azt, hogy milyen jól lehet vele repülni. Ez szerencsére azóta sem változott, és májusra összeállt a végső lista és a stratégia két fő pillére bombák (az ellenfél stratégiájának megzavarására) és kiváló manőverezhetőség. Hátrányok: kevés hajó, bid-harc. Így kezdődött a gyakorlás időszaka.

A gyakorláshoz kapóra jött a nyári vassal liga, a magyar ligafordulók és minden esemény, ahol lehetett X-Wingezni.  A nyári vassal liga csoportgyőzelem és a vassal játékosok reakciója a listára megerősített abban, hogy versenyképes listát építettem és megtanultam kezelni is. Viszont az EB nagyon rosszul sikerült és kicsit elvette a játékkedvet. PONT.

Túlléptem rajta és 2 hónap pihenőre ment a lista. Tudtam, hogy tudok vele jó eredményt elérni, de - a még friss EB élmények miatt - nem akartam vele játszani. Viszont kitaláltam, hogy visszatérnek a Liga végére, újra előveszem őket. Sajnálatos módon az októberi liga eszkaláció volt, így oda nem tudtam vinni - maradt végül a Red Squadron Invitational egy méltó alkalom a visszatérésre.

Közben szépen lassan visszajött a játékkedv, kitaláltam új listákat, amiket nagyon élvezek és elkezdtem várni az eseményt, ami számomra különösen fontos, hiszen mióta a Vörös Ötös meghirdette az első Red Squadron Invitational versenyt, mindegyiken részt vettem és ezt a hagyományt a jövőben is szeretném megőrizni.

Egy-két számot is megosztanék a lista teljesítményével kapcsolatosan, hogy érezzétek a súlyát a befektetett időnek két szempontból is. Az egyik, hogy nem átlagos szinten készültem a listával, amit tudom, hogy nem mindenki tehet meg, mert rengeteg idő. A másik, hogy az eredmény nagymértékben a számoknak köszönhető. Amikor februárban Jack Mooney megnyerte a Milton System Open-t Han/Jake listájával akkor döntöttem el, hogy 2 hajóval megyek és minimum 100 mérkőzést kell, hogy játsszak a végső listával. Mindezt azért, mert ha jól begyakorolsz egy listát, rengeteg döntési helyzet leegyszerűsödik a játékban és kinyílnak olyan lehetőségek, amikre nem jössz rá 10-20 meccs alatt.

  • Játszott mérkőzések száma: 178
  • Élő mérkőzések száma: 74
  • Vassal mérkőzések száma: 104
  • Nyert mérkőzések száma (élő): 56
  • Nyert mérkőzések száma (Vassal): 82
  • Nyerési arány az összes mérkőzésre vetítve: 77%

Az EB óta a lista veretlen, az eddigi sorozat végéből kaphattok egy kis ízelítőt az alábbiakban:

 

RSI TOP 16 T. Ádám

lista_ta_3.PNG

Ricsinek hála már előző nap megkaptuk a sorsolást és így tudtam picit gondolkozni, mit kezdjek az Ádámmal. Amúgy is rajta volt a bounty listámon a 2018-as Budapest Regionals döntője miatt (ahol kikaptam tőle) de féltem tőle, mert a legutóbbi győri versenyen már híre ment a 4 db Republic Y-wingjének. Ugye senki sem szereti, ha ionizálva van, ezért az ilyen típusú listák ellen nagyon óvatosan kell repülni. Semmiképpen sem szabad bekerülnöm 2-nél több hajó torony tűzívébe.

03.png

Azt hiszem, picit szerencsém volt, mert Ádám viszonylag gyorsan széthúzta a hajóit, így csökkentek az ionizálás esélyei.  Azt tudtam, hogy jobban járok, ha megpróbálok minél több hajót lefelezni (ez azért kézenfekvő nekem, mert a gyors hajóim könnyen tudnak célpontot változtatni, amit az ellenfél nem tud mozgásban és akcióban lekövetni, így csökken az ion pontenciál is).

A meccs érdekessége az volt, hogy 10 bomba került kihelyezésre a játék alatt, de összesen csak 3 tudott sebezni (ráadásul abból 2 friendly volt, mindkét oldalon 1-1). Ádámnak sikerült Boba-t lefelezni, de a végső pontok számolásánál a mérleg 72-56-ra felém billent, így a stratégia bevált. Ádám azt mondta nagyon kockázatos volt bemennem Fenn-nel az ion ágyú elé range 1-re, de én tudom, hogy Fenn ott érzi igazán jól magát.

Végeredmény: GYŐZELEM

 

RSI TOP8 B. Attila

lista_ba_4.PNG

Attila jelenleg az ország legjobb szeparatista játékosa, ezért nagyon kellett koncentrálnom a 4 közé jutásért. A sziklákon megpihenni szerető robotok egy picit megkönnyítették a dolgomat és bár a kezdeményezést nem tarthattam meg Sun Fac miatt, próbáltam irányítani az aszteroidafelhelyezést. Ez nem csak azért volt fontos számomra, hogy lássam, melyek a potenciális landing pontok, hanem ez által meghatároztam magamban Boba repülését is. Elterveztem, melyik aszteroidát és milyen sorrendben fogom felrobbantani. Persze ezt nem mindig sikerül 100%-ban kivitelezni, de ad egy jó alapot a repülési tervhez.

04_1.PNG

Természetesen Attila nagyon ügyesen kerülte a bombákat, de ennek az lett az eredménye, hogy szétesett a kötelék és ugyanúgy, mint a 4 Y-wingnél, ez számomra itt is helyzeti előnyt teremtett. Ráadásul a kis droidokat a sok újradobásom, a Crack Shot és a „permanens focus” (Maul) gyorsan feldolgozta, így csökkentve az ellenfél tűzerejét jelentős mértékben. Egészen addig, hogy csak Sun Fac maradt.

Egy picit counter listának is éreztem az enyémet Attilával szemben, mert Sun Fac képessége nem hat Bobára, míg Fenn olyan jól manőverezik, hogy nehéz elcsípni.

Végeredmény: GYŐZELEM

 

RSI TOP4 H. Róbert

lista_hr_1.PNG

Na, itt egy picit megijedtem. Robival játszottam már Győrben, tudom, jó játékos. Ráadásul az 5 SF/TIE nem jó párosítás nekem. A hosszú felkészülési időszak alatt 2 lista volt, ami komoly fejtörést okozott. Az 5 A-wing és az 5 SF/TIE. Mindkettő azonos alapokra épül és a legmagasabb a találati aránya a teljes játékban szerintem. Az Advanced Optics és a Fanatical fejlesztéskártyák konzisztens maximális (2) találatot eredményeznek hajónként.

05_15.jpg

Itt sem volt más választás, mint hogy megpróbáljam elterelni az eredeti repülési útjáról és rákényszeríteni, hogy szétszedje a köteléket. De itt volt a legnehezebb. Robi nagyon ügyesen kerülte a bombáimat (legalább 4-szer újratöltöttem a protont) és volt egy nagyon szerencsés Fenn Rau lövésem, ahol egy 5 életes SF/TIE hullott atomjaira egyetlen egy lövéstől. De mikor ez megtörtént, már láttam, hogy nem lehet visszahozni és feláldoztam Fenn Rau-t, hogy legyen még 1 erős lövése, mielőtt felrobban és azzal olyan előnyre tettem szert, amit már nem tudott Robi sehogy sem visszahozni, hiszen Boba még 100%-os volt pajzsügyben is. Így diadalittasan és boldogan repültünk át a döntőbe.

 

RSI FINAL L. Gergely

lista_lg_1.PNG

Mint mindig, ez volt a legnehezebb. Elsősorban lelkileg, hiszen már megnyugodtam, mert a döntőben lenni az mindig jól eső érzés. Másrészt Gerivel sokat játszunk Vassalon és élőben is, és ezen listája ellen igen kiemelkedő a nyerési arányom.

És miért nehéz akkor? Jöhet a kérdés jogosan. Azért, mert ilyenkor szokta Rafy elbízni magát. De jelen esetben szerencsére a legjobb Scum játékos címe plusz motivációt adott és segített koncentrálni.

06.jpeg

Alapos és hosszas helyezkedés után Boba és Fenn egyidőben kezdte meg a támadást a sarokban hosszú ideje várakozó Trandoshan Slaver-vel szemben (fittyet hányva a Fang Fighterekre), így a Slaver 3 lövéskör alatt a világűr martalékává vált.  Onnan egy pici cica-egér harc után Geri Fenn Raujának hamvain utolsó reménysége, Old Teroch is nyugovóra tért. Mindez röpke 1 óra alatt, amiből 15 perc volt akció.

Kicsit olyan volt a döntő, mint egy randi, ahol igazából semmi különös - úgy eldumálgattok, de a végén valahogy mégis ágyba kerülsz és egy nagyon jó filmet néztek meg (ha értitek, mire gondolok) és igazából csak reménykedsz, hogy a másik is ugyanúgy élvezte.

Ezt a fenti bekezdést csak azért engedem meg magamnak, mert Gerivel nagyon jó barátságot ápolunk és még a mérkőzés elött megbeszéltük, hogy mindegy ki nyeri, mert egymás győzelmének is tudunk örülni, de legfőképpen annak, hogy a hazai Vassal élet központja, a Konfliktus liga második éve szolgáltatja a Red Squadron Invitational döntőseit.

07_19.jpg

És még egy apróság!!!

Nagyon jó érzés a bajnokok bajnokának lenni. Rajtam kívül ezt eddig még két ember tapasztalhatta meg: D. Zoli és K. Imi (akinek a blogján ezt a bejegyzést most olvassátok). Jó lenne, ha jövőre valaki más nyerné, mert akkor csinálhatnánk egy bajnokok bajnokának bajnoka mini versenyt az Ultimate bajnok címért.

Remélem, a fentieket senki nem veszi komolyan, mert hatalmas jókedvemben írtam. Ez az eredmény visszahozott valamit, amit az EB-n elvesztettem, és ez a legjobb érzés az egészben.

Köszönöm mindenkinek, aki elolvasta és külön köszönöm Iminek, aki közzétette ezt az írást és hagyta nyerni a Gerit, különben vele játszottam volna a döntőt, és Ricsinek, aki nélkül nem lenne semmi, amit hazai X-Wing közösségnek hívunk.

 

Az Erő legyen veletek,

Rafy

A Bajnokok Bajnoka”

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr615315440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása