"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing Liga '19 VII. beszámoló

2019. július 18. - K_Imi

Tovább hasít a magyar X-Wing Liga, ezúttal a 2019-es kiírás hetedik játéknapjára került sor, méghozzá 27 résztvevővel, akik 5 svájci rendszerű fordulóban mérkőztek meg egymással.

01_borito_5.png

Ha a két héttel korábbi győri versenyt tekintem az XTC-re való listakeresésem első állomásának, akkor itt jött el a második, ahol egy merőben más (de ezúttal is többek között Dale Cromwell-től lopott) összeállítással szerettem volna tapasztalatot gyűjteni. Ezúttal egy kevés, egyszerű fejlesztéssel nyomuló, öt hajót felvonultató listát vetettem be, amiben mindenki 5-ös Initiative értékkel rendelkezik:

lista_sajat_13.PNG

A 3 TIE/ln Figter jó képességekkel rendelkező pilótái Howlrunner (tőle R0-1-ben támadó baráti hajó újradobhat egy piros kockát), Scourge (Bullseye arc-ban lévő védekező ellen eggyel több piros kockával dob), valamint Mauler Mithel (R1-ben eggyel több, tehát 4 kockával támad). Ők egytől egyig Crack Shot lapokkal szerelkeztek fel, hogy meccsenként egy támadás során, Bullseye arc-ban lévő ellenfelük 1 db Evade eredményét semlegesítsék az összes kockamódosítás után.

02_fighter.png

Duchess hajójának, a TIE Striker-nek az Adaptive Ailerons képességével alapvetően mindig, amikor nem stresszes, a manővertárcsa felfedése előtt végre kell hajtania egy Boost-hoz hasonló fehér manővert. Ez a pilóta ezzel szemben teljesen felszabadítja a képesség használatát, stresszesen is bevetheti, ill. stressz nélkül is dönthet úgy, hogy nem él vele az adott körben. Ő is kapott egy Crack Shot fejlesztést.

03_striker.jpg

A Darth Vader számára készült TIE Advanced x1 pilótafülkéjét ezúttal Maarek Stele foglalta el. Neki az a trükkje, hogy amikor olyan sebet okoz, ami a védő számára felfordított sebzéskártya felhúzásával jár, akkor hármat kell húzni, amiből a támadó választja ki, hogy melyiket kapja meg a célpont, a másik kettő pedig kikerül a meccsből. Maga a hajó beépített Advanced Targeting Computer-rel rendelkezik, amit működtetve elsődleges fegyverrel +1 kockával lőhet és még egy sima Hit-et Crit-re is fordíthat, ez pedig igazán jól működik együtt a pilóta képességével. Fejlesztésként megjelenik egy Fire-Control System, amivel támadáskor lock-olt ellenfél ellen egy kocka újradobható (ebben az esetben viszont a lock nem költhető el), továbbá egy Marksmanship, amivel Bullseye arc-ban lévő védekező ellen még egy Hit fordítható Crit-re.

04_advanced.jpg

A lista mellé három közepes aszteroidát vittem, mivel 5 hajóval már nehéz túl nagy akadályok közt forgolódni – főként úgy, hogy legalább hármat szeretnék szoros alakzatban is tartani, amíg csak lehet.

05_akadalyok_2.png

  1. meccs: Bye

A svájci lebonyolítás egyik jellemzője, hogy páratlan számú versenyző esetén a pillanatnyilag leggyengébb eredménnyel álló játékos minden fordulóban kimarad az eseményekből és egy 100 pont különbségű győzelmet (tehát 300 MOV-ot) jóváír számára a pontozórendszer. Mivel az első meccset megelőzően még mindenki egyaránt 0 pontos, sorsolás útján dől el, hogy kinek van ideje többet fényképezni és asztal mellett ácsorgással idegesíteni a versenytársait. Ezen a napon rám jutott ez a szerep (idén már másodszor).

Eredmény: „győzelem” (200-100)

 

  1. meccs: Jani

lista_nj_3.PNG

Ugyan vesztett az ellenállhatatlanságából ez a listatípus, de a két B-wing akkor is két B-wing, valamint a hozzájuk csatlakozó két hajó sem rossz.

06_11.jpg

Sikerült addig óvatoskodnom a pozícionálással, hogy a lázadó raj bejött a középső űrszemét köré, ahol kis galibába is kerültek, részben felbomlott a formációjuk, én pedig le tudtam fókuszálni Braylen-t, aki azzal együtt leesett lövés nélkül, hogy Maarek hibásan Dutch bombázójára kérte a lock-ot. Ezért cserébe nálam Duchess ment le egy életre, de összességében elégedett voltam az első lövésváltással, a gond csak ott volt, hogy ezért feladtam a jó pozíciókat, tehát nehéz körök vártak a Birodalom rendfenntartóira. Attól sem lett könnyebb, hogy a Striker-nek rossz irányba állítottam a tárcsát/rosszul használtam az Aileron manővert, így aszteroidára állt, ettől pedig fel is robbant. A meccs hátralévő részében a pálya belsejében zajlott a tömegnyomor, a töménytelen blokk miatt összesen kb. másfél akciója volt a megmaradt 4 hajómnak. Az utolsó körben nevetségesen érdemtelen módon leesett az Y-wing, de közben nálam is annyi veszteség jelent meg, hogy a meccs utolsó lövéséből lefeleződött TIE a győzelembe került. Ezt akár azzal is elkerülhettem volna, ha Duchess-t nem végzem ki én magam, vagy Ten Numb gépére kihúzatok egy lapot, ami nem sikerült (a pajzsai elfogytak, de a Hull Upgrade megmentette a fél pontját).

Eredmény: vereség (110-126)

 

  1. meccs: Gergő

lista_szg.PNG

Ini 5, torpedózás, kétszer lövés, Erővel módosítás, össze-vissza lépkedés és Evade kérés, röviden összefoglalva elég kemény diónak ígérkező ellenfél. A jóval nagyobb lázadó bid miatt megkaptam a kezdeményt, ami szintén nem az én űrmalmomra hajtotta az űrvizet.

07_14.jpg

Az első lövéskört érzésem szerint itt is egész jól sikerült megoldani, Maarek egy 5 előre + BR megmozdulással blokkolta Corran-t, a többiek bekerítették a Phantom-ot, Sabine pedig szintén lövés nélkül szállt ki a játékból. Innentől viszont ugyanúgy életképtelennek bizonyult az egész tevékenységem, körönként egyre kevesebb hajóval próbáltam kergetni a két megsebezhetetlennek tűnő vadászt, akik közül Luke-ot sikerült fél élet alá leszenvedni, de ennél többre nem voltam képes.

Eredmény: vereség (77-150)

 

  1. meccs: Áron

lista_ha.PNG

Két nem véletlenül ennyibe kerülő hajó, remek manőverezési lehetőségekkel, tankosítva és öngyógyító kurzusra beíratva. Az egyetlen számomra kedvező dolog Mace 4-es Initiative értéke volt, de a Supnat még így is jó szökési lehetőséget adott neki.

08_13.jpg

Próbálkoztam mindenféle tekergéssel, forgolódással, tempóváltással, de Áron nagyon szépen (magyar bajnokhoz illően) játszott és szinte mindent kimozgott.

09_11.jpg

Windu mestert sikerült kicsit bántalmaznom, de csak a fél kezét tudtam levágni, a másikkal még ő is hazavitte a Jedi vadászt, miközben nálam ezúttal is kis túlzással az egy hajó legfeljebb két lövésből odavan hangzatú népdal zengett.

Eredmény: vereség (47-200)

 

  1. meccs: Kristóf

lista_sk_2.PNG

A HXTC-n megütköztem már ezzel a gárdával, csak épp akkor nálam is olyan lista volt, aminél közelebb voltam ahhoz, hogy tudjam használni. Ami viszont hasonlóság, hogy ezúttal is elfelejtettem fényképezni, amit legközelebb nem engedhetek meg, mert vészesen fogynak a Moralo-t ábrázoló, értelmes felbontású, 5 mp alatt leguglizható Clone Wars képkockák.

10.jpeg

Itt már kellően el voltam kámpicsorodva ahhoz, hogy nem fordítottam nagy figyelmet a felpakolásra, valamint az első körre, Kristóf pedig mintaszerűen halomra blokkolta a 3 TIE kötelékét, Maarek túl messze volt lőni, így teljesen jó irányt vett a mérkőzés egy újabb XL-es zakó felé. Ami szorosabbá tette a dolgot, az OldT viszonylag korai halála volt, de ezzel együtt sem éreztem nyeregben magam túl sokáig, mert a hajóim ezúttal is futószalagon mentek a hulladékzúzdába. Az YV-666-ot még sikerült Mr. Stele képességét csúcsra járatva, Direct Hit-ekkel legyürnöm, aztán Maarek és Mauler Mithel úgy döntött, hogy kissé megnyújtja a vesszőfutásomat: a nap végére előkerült pár kézből full Evade, de végül nagy nehezen csak kihunyt a fény az ő hajtóműveikből is, Talonbane pedig 1 seb híján fél élet felett húzta ki a csata végéig.

Eredmény: vereség (147-200)

 

Végeredmény

A négy vereséggel 21. lettem, a SoS volt az egyetlen mutató, amiben értékelhető eredményt sikerült felmutatnom, abban legalább a mezőny fölé kerekedtem. Nem így Zoli, aki a győzelmek számában tette ugyanezt, és veretlenül nyerte a napot, amihez gratulálok!

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Elképzelésem sincs, hogyan kellene ezzel a listával játszani, elég masszív önbizalom-romboló szenvedés volt ez a kísérlet, de legalább megbizonyosodtam róla, hogy mindenképp másban kell gondolkodni a következő versenyekre nézve.

Az ellenfeleimnek köszönöm a meccseket, a szervezőknek pedig a játéklehetőséget!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr7714951850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása