"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Championship Arrabona 2019 VI. beszámoló

2019. július 12. - K_Imi

A legutóbbi győri versenyem igen jól sikerült, de azóta már 3 hónap eltelt, így bőven elérkezettnek láttam az időt, hogy visszalátogassak. Időközben kiderült, hogy ottani rekordnak számító 24 játékos gyűlt össze műanyag hajókat tologatni és rituálisan kockát szidni 4 svájci rendszerű fordulón keresztül.

01_borito_4.png

Az első pontváltozást követő szezon, valamint a HXTC-re való készülés lezárultával a következő kihívásra kezdtem el gyakorolni, így a legújabb lázadó korszakot magam mögött hagyva az XTC-re választott frakcióm Halálcsillaga táján kezdtem el osztagot keresgélni. Mivel a használható listák önálló építését lehetővé tevő képességeim továbbra sem fejlődtek ki, újfent – többek között – egy igen jó brit játékos, Dale Cromwell által is együtt használt pilótákat választottam, de az ő összeállítását – részben – a pontok Vader és Soontir számára kedvezőtlen változása miatt nem egy az egyben másoltam le (nála pl. Duchess aknákat is telepített). Az én pontos listám az alábbi volt:

lista_sajat_12.PNG

A második kiadásban játszott legelső versenyem óta vadászgépbe nem szállt Vader Nagyúr képessége, hogy miután végrehajt egy akciót, egy Force token elköltésével végrehajthat egy újabbat, ebből pedig három is van neki, így elég tisztességes akcióhalmozásra is képes lehet. Ezzel persze óvatosan kell bánni, mert körönként csak egy Force tölthető vissza, így könnyen fel lehet azért élni a készletet. Ennek kiküszöbölésére jön a képbe a Hate, amivel sérüléskor az elszenvedett találatok számával megegyező Force fordítható vissza. Ez némileg furcsa dolog, hiszen sérülni nem akarok, de ha már oda jut a világ, hogy ez mégis megtörténik, akkor arra számítottam, hogy legalább valami könnyítés is legyen belőle a következő körre, esetleg következő védekezésre. Maga a hajó beépített Advanced Targeting Computer-rel rendelkezik, aminek hála elsődleges fegyverrel +1 kockával lőhet és még egy sima Hit-et Crit-re is fordíthat. Fejlesztésként megjelenik még egy Fire-Control System, amivel támadáskor lock-olt ellenfél ellen egy kocka újradobható (ebben az esetben viszont a lock nem költhető el), tovább egy Afterburners, amivel meccsenként kétszer, 3-as vagy gyorsabb manőver végrehajtása után bevillantható egy Boost akció (akár stresszes állapotban is).

02_vader.jpg

Soontir Fel báró a játék egyik legmozgékonyabb, kiválóan repozícionálható vadászgépét vezeti: a TIE Interceptor Autothrusters képességével bármilyen akció után előadhat egy piros Boost vagy Barrel roll akciót. Maga a pilóta a lövöldözések előtt belenézhet a Bullseye kukkerébe, ha pedig abban ellenséget lát, akkor maga mellé csaphat egy Focus-t, ezzel a dupla repozíció után sem marad token nélkül. Fejlesztései plusz egy életért egy Hull Upgrade, ill. egy Predator, amivel Bullseye arc-ban lévő védekező ellen újradobhat egy piros kockát (mintha Soontir számára találták volna ki).

03_soontir.png

A Scarif körüli incidensből ismerős TIE Striker pilótája, Duchess szintén a jó manőverezhetőségre vágyók álmait testesíti meg. A hajó Adaptive Ailerons képességével mindig, amikor nem stresszes, a manővertárcsa felfedése előtt végre kell hajtania egy Boost-hoz hasonló fehér manővert. A nagy dolog, hogy ez a pilóta viszont teljesen felszabadítja a képesség használatát, stresszesen is bevetheti, ill. stressz nélkül is dönthet úgy, hogy nem él vele az adott körben. Ő is kapott egy Hull Upgrade fejlesztést, továbbá az apósülésre beültette az Ötödik Fivért, akitől ezért cserébe kapott egy Force tokent, amit támadáskor Crit-re fordításhoz is használhat a sima Hit helyett.

04_striker.jpg

A három mozgékony ász mellé három nagyobb akadályt (két aszteroidát és egy űrszemetet) vittem, amiket a tervek szerint ők jól tudnak majd kerülgetni, szükség esetén pedig be tudnak mögéjük bújni egy-egy extra védőkockáért, ha ez indokolttá válna.

05_akadalyok_1.png

  1. meccs: Gergő

lista_tg.PNG

Három elég jó pilótaképesség, és bár a scum Falcon végül nem terjedt el igazán, a title azért Soontir ellen nem tűnt vidám dolognak.

06_10.jpg

Az aszteroidamezőt igyekeztem úgy alakítani, hogy Han képessége és a Trick Shot ne legyen könnyen működésre bírható. Mivel a Lando-tól kölcsönzött szállítóhajó nagyon messziről indult neki a meccsnek, végül mégsem maradtam a hozzám közeli, akadálymentes oldalon, hanem előrementem, hogy a vadászokból (akiket én épp fordítva tettem volna fel az űrterítőre) megpróbáljak valakit lefordítani, mielőtt az igazi három három elleni lövöldözés és kerülgetés elkezdődne. Ez sajnos nem sikerült, majd az első két lövéskör után Vader és Soontir biztonsági játékot űzve elment messzebbre visszaforogni, Duchess pedig kicsit beragadt. Mire Soontir visszaért, már elég nagy bajban volt a hölgy, de itt már Old Teroch és Talonbane is megroppant, így a Striker felrobbanását elbírta a játék. Végül Vader is kellő alapossággal körülnézett a pálya azon részén, ahol senki nem járkált rajta kívül körökön keresztül, az utolsó percekben pedig mindkét ellenséges kis hajó odalett, valamint a Falcon pajzsai is olvadni kezdtek, de a lefelezésére már nem maradt idő.

Eredmény: győzelem (112-56)             

 

  1. meccs: Robi

lista_hr.PNG

Meglehetősen ijesztő lista, igazi „jön a First Order” érzést kelt az emberben. A komp az asztalon is épp olyan fenyegető és tekintélyt parancsoló látványt nyújt, mint ahogy az ébredő Erő nyitásában leereszkedik az éjszaka sötétjében, a két ász pedig szintén masszív, bár Kylo pilótaképessége nem az a fajta állandóan erős dolog, mint mondjuk a nagyapjáé, de persze jól használva komoly fejfájást is tud okozni.

07_13.jpg

Az elején próbáltam óvatoskodni és kitalálni, hogyan kerülöm el a 4 kockás Tavson-lövéseket, ami Vader-nek nem sikerült. A másik két hajó egész jól lépkedett, de körökön keresztül Vader mentegetése volt a fő feladat, a többiek inkább csak úgy voltak, közben pedig nem volt elképzelésem, hogy mikor fogok én itt lőni egy értelmeset, ha folyton csak az életemért futok. Mire a Sith Nagyúr kikeveredett a pácból, már sok idő elment, de egy pajzs veszteséggel – időlegesen – megúszta a tragédiát, sőt, át tudtam fordulni ellencsapásba is. Sajnos ez nem volt elég hatékony, mivel Tavson Reinforce akciója nagyon kellemetlen módon meghosszabbította a várható élettartamát.

08_12.jpg

Még ezzel együtt is nyerésre álltam az utolsó kör előtt 1 kőkemény ponttal (Duchess és Tavson volt fél élet alatt, miközben Soontir 1, Vader 2 sebre ettől), aztán tönkre is vágtam az egészet. Sikerült úgy összehoznom a dolgot, hogy tökéletes lett volna, ha semmi nem történik, illetve az is megfelelt volna, hogy Duchess és Tavson is leesik. Ennek megfelelően ki is matekoztam, hogy Soontir menekül, Duchess kényelmes távolságból beleüt egyet a két életes Upsilon tatjába, de sajnos Vader lépése úgy jött ki, hogy nem látta a kompot, viszont ahol volt, őt sem fenyegette valódi veszély. Itt azt a döntést hoztam, hogy a TIE Advanced beorsózik egy R1-es lövésért (mert Duchess lövésére nem mertem rábízni az egészet), hiszen akkor Kylo fogja tudni lőni, de 3 ellen véd 3 kockával, amire Focus módosítása van. Erre még az is rájött, hogy a BR előtt egy pillanatig a hülye fejemmel valamiért azt gondoltam, hogy legrosszabb esetben lefeleződik, de ha Tavson leesik, még úgy is jó vagyok, holott minden józan, a matematika általános iskolai szintjét megütő játékos tudja, hogy ez sehogy sem jön ki – ezek szerint én nem ütöm meg. A történet gyors lekerekítése, hogy Soontir és Duchess érintetlen maradt, nekem az Upsilon 2 életéből egyet sikerült levennem, Kylo 2 Hit-re kifutó lövésére pedig Vader 3 zöld Blank felmutatásával tudott válaszolni, amivel az utolsó utáni pillanatban kikaptam egy már megnyert meccsen. A vereség persze összességében nem csak ezen múlt, Vader manőverezésével pl. lehettem volna sokkal ügyesebb, illetve volt egy pillanat (a fenti képen látható), amikor QD büntetlenül lőhető lett volna, csak épp Vader kövön át, Soontir pedig Predator nélkül látott rá, ezért inkább Tavson püfölését folytattam. Utólag visszagondolva inkább rámehettem volna a két fél hajó megszerzésére, de ezt a lövéskört túlzottan kevéssé módosítottnak ítéltem a próbálkozáshoz, pedig nem lett volna rosszabb ötlet, mint az az utolsó BR.

Eredmény: vereség (32-70)

 

  1. meccs: Balázs

lista_nb.PNG

Han-Jake párossal nem is olyan rég játszottam egy ezzel szinte megegyező Hatchetman lista ellen, akkor simán alulmaradtam. Az volt a terv, hogy amíg a Lambda a pályán van, addig a másik két hajóra csak akkor lövök, ha nincs már választásom, de azokkal nem akartam leállni vergődni, inkább a könnyebb pontszerzést céloztam meg kezdő iránynak.

09_10.jpg

Ezt szem előtt tartva nagy-nagy kört írtam le a pályán, próbáltam elkerülni a torpedókat, közben gyorsan beérni a komp mögé. Soontir azért hátul maradt és egy kevésbé várt kézifékes kanyarral mögé került az ellenbirodalomnak, de hiába tudott a némi identitásválságban szenvedő Vader klónba belepattintani egyet, az R3-ból kinevette. A Gunboat pedig hiába volt óvatos, csak felért oda, ahol a Striker óvatoskodott, a részemről kritikus pillanatban nagyon benézett Aileron lépés után pedig bele is eresztett egy adag protont. Szerencsére a pilótanő még a saját szárnyán távozott, a többiek pedig közös erővel két vállra fektették az Uralkodó szekerét, a Gunboat pedig végül nem jutott újabb komoly lövéshez, aminek köszönhetően én elértem a minimális célomat úgy, hogy nálam közben csak Duchess feleződött le.

Eredmény: győzelem (57-28)

 

  1. meccs: Dávid

lista_nd_1.PNG

Ehhez hasonló listával is szembekerültem már az idei Ligában, Attila Hatchetman-jénél még sokkal jobban kikaptam akkor Zoli söpredékétől, ráadásul a pontváltozásnak hála Fenn még egy Fearless lapot is magára teríthetett azóta.

10_12.jpg

Sajnos teljesen elkészültem mentálisan a negyedik fordulóra, így csak pár részlet maradt meg a meccsből. Duchess manőverezését rettenetesen elbénáztam az elején, aztán Vader-rel is tökéletlenkedtem, mert óvatoskodni akartam vele, az nem annyira sikerült, aztán nem is tudom, mit akartam. Utána megcsináltam azt a Tallon roll-t, amit a második meccsen kellett volna, aminek az lett a vége, hogy 5 kockát kapott Concordia védelmezőjétől (aki ellen nem használtam az ATC-t, pedig beadhattam volna neki két Crit-et még korábban), aztán egy Bounty le is szedte. Duchess indokolatlanul túlélt nagy lövéseket, közben keservesen lereszelgettem az egyik Firespray-t, de Duchess aztán mégsem kerülhette el a végzetét, így Soontir maradt fél Fenn és egy fejvadász ellen az utolsó pár körre. Itt a kockadobások úgy alakultak, az Interceptor nem hullajtott pontot, de az utolsó pillanatban inikill-elte a fejvadászt, tehát pontban nyertem. Sajnos ezt nem éreztem egy jól megérdemelt, szép játékkal elért győzelemnek, amit csak tovább rontott, hogy a meccs lebonyolításában is sokat bénáztam a fáradtság miatt, ezért Dávidtól még egyszer elnézést kérek, amiért valószínűleg nem volt nagy élmény velem lejátszania az utolsó fordulót.

Eredmény: győzelem (164-134)

 

Végeredmény

Bár 3 meccsből sikerült győzelmet kipréselnem, a MoV-om annyira gyalázatos lett, hogy a hasonló eredményt elérők közül leghátra, az összesítés 9. pozíciójába kerültem. Arról, hogy a Birodalom becsülete megmeneküljön, István gondoskodott a verseny veretlenül való megnyerésével, amihez gratulálok (a többek között a döntő meccset is tartalmazó beszámoló itt olvasható)!

 

Összefoglalás és tapasztalatok

A saját listámmal kapcsolatban arra jutottam, hogy igen jól használható lenne, de nagyon sok gyakorlást kíván. Soontir manőverezése egész tűrhetően ment abból a szempontból, hogy nem sokszor kellett amiatt szidnom magam, mert nem volt meg a Bullseye, amikor igazán kellett volna. Duchess esetében szoknom kell még, hogy az Aileron-használat mellett is meg tudjam becsülni, hova fog érkezni a Striker bizonyos manőverek után. Vader-en a Hate szinte teljesen feleslegesnek bizonyult, erre az XTC csapattársaim figyelmeztettek is előzetesen, itt pedig be is igazolódott a predikciójuk, az a lap mindenképp ki fog kerülni.

Ami a lista egyik nagy nehézsége, hogy felettébb sok előre gondolkodást kíván, ezzel kifejezetten fárasztó vele a játék, ami itt már a 4. meccsre is erősen rányomta a bélyegét, tehát kérdéses, hogy 2 nap alatt 10 meccset hogy bírnék végig vele. Egy másik „aggodalmam”, hogy még csak háromhajós ellenfelekkel szemben tudtam próbára tenni a durván berozsdásodott (vagy inkább úgy egyáltalán nem túl magas szintű) arc-dodger készségemet, nem tudom, mi lesz, amikor majd héthajós szeparatista különítményt kell kerülgetni. Mindenesetre ez az összeállítás potenciális jelöltként megy tovább az XTC-s listakeresés sztrádáján.

Köszönöm az ellenfeleknek a meccseket, a házigazdáknak pedig a szervezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr4314941548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása