"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Championship Arrabona 2019 III. beszámoló

2019. március 29. - K_Imi

A szerény eredményt, de jó szórakozást hozó legutóbbi szolnoki versenyt követő másfél hónapban sajnos egyáltalán nem játszottam, ezért már alig vártam, hogy - rendes felnőtt módjára - újra csillagos és bolygós terítőkön tologathassak kis műanyag űrhajókat. Mivel eléggé kiestem a gyakorlásból az elmúlt időszakban, elsősorban ismét a kikapcsolódás volt a cél, és hogy 1-2 meccset azért persze nyerni is tudjak. Összesen 16-an vágtunk bele a dologba, mindenki 4 mérkőzést vívott svájci rendszerben.

01_8.jpg

A seregösszeállítást ezúttal egy David Sutcliffe nevű brit úriember (a sajnálatomra jó ideje inaktívnak tűnő Stay on the Leader blog gazdája) egyik közvetített játékából loptam - ilyen ez a szégyentelen netlister életforma. A Hyperspace Trial versenyen, amin - majdnem teljesen - ugyanezt a listát használta, veretlenül ment végig a 6 fordulós svájci részen. Az ő összeállításához képest az U-wing pilótáját megváltoztatva (a szélsőséges partizánok ezúttal a Jedha árnyékos oldalán maradtak) végül ez volt a pontos listám:

lista_sajat_6.PNG

Wedge Antilles képessége, hogy amikor támad, a védekező csak eggyel kevesebb zöld kockával dobhat. A dobások befolyásolásának (pl. a kockaszám változtatása, újradobás, eredmény hozzáadása/eltörlése, stb.) nagy értéke van a játékban, így sokat segít, ha egy pilóta minden egyes támadásakor elvehet egy kockányi kitérési esélyt a célponttól. Wedge ráadásul nem a mozgékonyság értékét csökkenti, hanem ténylegesen kockát vesz el, tehát a 0 kockával védekező hajók range 3-ban sem dobhatnak a range bónusz miatt zöld kockával. A lázadás legjobb pilótája által kormányzott T-65 X-wing egyetlen felszerelése a Servomotor S-foils, ami aktiváció előtt állítható, zárt állapotban pedig a támadóérték 1-gyel való csökkentéséért cserébe Boost (vagy Focus-ból linkelhető piros Boost) akcióval egészíti ki a lehetőségeket.

02_wedge.PNG

Norra (a második Halálcsillag elleni támadás egyik túlélője, valamint Az ébredő Erőből ismerős Temmin Wexley édesanyja) képessége, hogy amennyiben védekezéskor range 0-1-ben van tőle ellenséges hajó, akkor egy evade eredményt hozzáadhat a zöld kockáihoz. Ez a direktben hozzáadott eredmény nagyon hasznos tud lenni, különösen egy 1-es mozgékonyságú BTL-A4 bombázón. Fejlesztése egy Ion Cannon Turret, amivel range 1-2-ben lehet lőni 3 kockával. A torony jellegzetessége, hogy az átpréselt találatok közül az első egy sima Hit-et okoz, míg az összes többi Ion tokeneket pakol a védekezőre. A Veteran Turret Gunner kiválóan passzol hozzá, ugyanis ez a lap lehetővé teszi, hogy egy elsődleges lövés után az Y-wing tornyával durranthasson még egyet a pilóta. Ez a hajó hordoz továbbá egy kéttöltéses Seismic Charges fejlesztést, amivel bombát lehet lehelyezni, azzal pedig az aktivációs fázis végén fel lehet robbantani egy R0-1-ben lévő akadályt, amitől mérve R0-1-ben minden hajó elszenved egy Hit-et.

03_y-wing.jpg

A másik Y-wing pilótája az Arany Osztag vezére, „Dutch” Vander, akinek az a képessége, hogy miután akcióból lock-ol valamit, R1-3-ban kioszthat egy másik lock-ot is egy baráti hajónak ugyanarra a dologra (legtöbbször persze hajóra). Fejlesztésként szintén egy ionágyút és egy vuki másodpilótát kapott, bombát azonban ez a gép nem visz.

04_dutch.PNG

A Kék Osztag felderítője által vezetett UT-60D U-wing hajóspecifikus fejlesztése a Pivot Wing konfiguráció, ami aktiváció előtt kapcsolható át, és zárt állásban a védekező érték 1-gyel való csökkentése ellenében megállás után 90° vagy 180°-os fordulót tud végrehajtani vele a hajó. Az ennél is izgalmasabb trükköt Leia Organa, az Alderaan hercegnője tudja, aki – amennyiben nem felejtjük el a körök végén szépen visszaforgatni a Charge tokeneket – leghamarabb 3 körönként az aktivációs fázis elején úgy dönthet, hogy abban a körben minden hajónk fehérként kezelheti a felfedett piros manővereket. Ezzel meg lehet fordítani a teljes listát úgy, hogy a tagjai tudjanak akciózni, vagy stresszes mozgás után még egy piros manővert is enged fehéren végrehajtani (a két körön át akció nélküli arcon pörgés persze nem a kártya fő felhasználási területe, de elméletben adódhat olyan helyzet, amikor ezt is be lehet próbálni).

05_leia.PNG

A lista mellé mindenképp aszteroidákat terveztem hozni, mert én nem akarok stresszelődni, az ellenfelemet pedig nem szeretném, hogy lőjön, ha esetleg sikerül ráionizálni egy akadályra vagy magától ráparkol. A méretekkel kissé gondban voltam, mert az ion miatt jobb a nagy kő, azonban a forgolódáshoz kell a hely, ezért azt az átmeneti megoldást választottam, hogy betettem egy nagy és két közepes aszteroidát, aztán hadd szóljon.

06_akadalyok.png

 

  1. meccs: Ádám

A játszótársam listája:

lista_ba_1.PNG

Az enyémhez hasonlóan Leia hercegnőt mozgósító lista, amiben számomra Arvel és Gavin is újdonság volt, egyikük ellen sem játszottam még.

07_7.jpg

Az elején némileg tanácstalan voltam a stratégiát illetően, nálam szorosabban együtt jöttek a rossz útra tért lázadók, így nem szerettem volna szembe beállni velük, hiszen az egy zöld kockás Y-wing össztűz alatt nem tart sokáig (ez a másik két hajómra is áll). Az első néhány lövéskörben úgy alakult a helyzet, hogy az E-wing adta magát célpontnak, de szinte alig tudtam vele valamit kezdeni, mert nagyon erősen védekezett (sokszor módosító nélkül, de azért rendszeresen 4 kockán lehet 2 kitéréseket dobálni). Mikor beláttam, hogy ez így nem lesz jó, elkezdtem lőni Kyle-t és a birodalmi raktározó droidot, közben a bajusz aszteroida felrobbantásával kiosztottam 3 sebet, de hajó csak nem akart leesni egészen a végső pillanatig. Eddigre az A-wing kivételével mindenkinek csak 1 vagy 2 élete maradt, a meccs záró pillanataira pedig sikerült úgy szétosztanom a lövéseimet, hogy mindhárom alig élő hajó felrobbant az utolsó körben, miközben nálam csak két fél gép olvadt el.

Eredmény: győzelem (164-50)

 

  1. meccs: Ádám

A játszótársam listája:

lista_ka.PNG

Az újdonság jegyében zajlott tovább a verseny, mivel a második kiadásban Ghost ellen sem játszottam még. A B-wing ellenben ismerős volt Szolnokról, az ottani vereségre emlékezve Ten Numb volt a Number One célpontom - gondoltam ezt felrakáskor.

08_6.jpg

A bombázókkal a pálya közepén tátongó akadálymentes űr felé araszoltam szép komótosan, aztán mire úgy hozta a játék, Zeb olyan központi helyre mozgott, hogy nagyon kézen fekvőnek tűnt inkább őt megsorozni, aminek eredményeként a lasat igen gyorsan odaveszett. A B-wing nem túl acélos védekezését kihasználva azért a sullustit be tudtam ionizálni és lelőttem másodikként. Mindeközben persze a túloldal sem volt tétlen, Wedge számára Hera lövegeinek átütőereje túl sok volt, így az X-wing is porrá lett, a VCX-100-as elpusztítása tehát a másik 3 hajóra maradt. Ezt a vége előtti pillanatokban kicsit akadozva ugyan, de tudták is abszolválni, így épp az idő lejártakor a Ghost is felrobbant.

Eredmény: győzelem (200-77)

 

  1. meccs: Ricsi

A játszótársam listája:

lista_sr_1.PNG

Ismét lázadók, ismét Leia, de az eddigieknél több hajó. Az egyetlen, ami kedvezett, hogy 1-es és 2-es Initiative értékkel rendelkeztek az ellenséges pilóták, tehát ügyesen játszva kivégezhettem valakit úgy, hogy ne tudjon visszalőni. Itt örültem először igazán annak, hogy az U-wing pilóták közül nem Saw Gerrera haverját hoztam, hanem egy tisztességes felderítőt.

09_5.jpg

A támadók közül hárman oldalról, ketten szemből közelítettek, az U-wing kicsit érdekesen került egy űrszeméthalom körül, amin keresztül az első ismerkedő pofonokat gyorsan ki is cseréltük. Amivel sikerült hamar előnyös helyzetbe kerülnöm, az volt, hogy a B-wing gyenge védekező dobásokkal belehalt az össztüzembe, mielőtt egyet is lőhetett volna. Innen már betoltam a két Y-wing-et a heringkonzerv közepébe és lépkedtünk és lőttünk, a vuki lövészeimnek és Wedge-nek hála hiába volt kevesebb hajóm az elején, tűzerőben felül tudtam múlni a narancs-fekete alakulatot, amelyből kivettem még egy Z-95-öst és a végére az U-wing is elpusztult. Az X-wing manőverezése során többször is kísértésbe estem, de végül a legrizikósabb dolgokat elkerültem, úgy állt a meccs, hogy megengedhettem vele a néha futok, aztán majd ha jobb pozíciót tudok fogni és nem maradok védő Focus nélkül, akkor lövök jellegű játékot.

Eredmény: győzelem (113-27)

 

  1. meccs: Gábor

A játszótársam listája:

lista_rg_1.PNG

A nap első nem lázadó ellenfele, ami már felüdülésnek is számíthatott volna, de ha belegondolok, hogy a kezdeményről való döntés jogát csak kockadobással nyertem meg, akkor igazából egy hajszálon múlt, hogy nem állított szinte megoldhatatlan feladat elé a Birodalom.

10_6.jpg

Sokat számított, hogy a repozícionálást megnehezítette az elnyomók számára az, hogy páronként az én hajóim előtt léptek. Mire a komolyabb, range 3-nál közelebbi lövésekre sor került, Maarek elárulta magát, ezért a két Y-wing kifordult oldalra, hogy fogadja a TIE Advanced pilótáját, míg a többiek elérkezettnek látták az időt, hogy bekanyarodjanak az igazi buli felé a pálya közepére.

11_5.jpg

A számomra kedvező kockajárással kísért két dupla lövés a fókuszálás helyett lock-ot kérő hajót le is terítette, amivel igen gyorsan létszámfölénybe kerültek a lázadók. Ha ehhez hozzáveszem, hogy a kényszerpályán mozgó Gunboat egyetlen torpedót sem tudott ellőni, valamint Vader is több körön át támadás nélkül maradt az első rárepülését követően, érhetővé válik, hogy miként élhette túl az összecsapást az összes gépem. A Birodalmi Akadémia pilótáját még - Maarek-nél meglepően nagyobb erőfeszítések árán - sikerült leküzdenem, Vynder pedig a következő lehetett volna, de arra már nem maradt idő, hogy benne is komoly kárt tegyek.

A teljes játék az It’s a trap blog gazdájának jóvoltából az alábbi videón tekinthető meg (közben valaki az én hangomon párszor kimondja az „sz” betűs szót - na nem azt, hanem a másikat -, ettől természetesen azonnal elhatárolom magam :D ):

Eredmény: győzelem (77-25)

 

Végeredmény

A négy győztes meccsnek köszönhetően galádul eloroztam az első helyet a dobogó 2. és 3. helyét elfoglaló 4296th Arrabona X-wing Team tagok elől.

12_3.jpg

Az első megnyert győri versenyem oklevele

 

Összefoglalás és tapasztalatok

A saját listám elég jól bevált, érzésem szerint sikerült arra használnom minden hajót, amire való. A második meccs kivételével Wedge manőverezésével nem vállaltam a kelleténél több kockázatot, amikor úgy alakult, inkább lőttem vele módosító nélkül - akár kevesebb kockával -, ha ezzel el tudtam érni, hogy őt kevesebben vagy egyáltalán ne lőjék. Leia szintén igen hatékonynak bizonyult, ugyanakkor azt be kell látnom, hogy azokon a meccseken, amiken igazán számított, csak kockadobással nyertem meg a kezdeményről való döntés jogát, ami aligha fog még egyszer megtörténni, tehát valamit a lista pontértékével kezdeni kell (a Seismic Charges tűnik annak a pontnak, ahol meg tudnám bontani, az olcsóbb alternatívákon még dolgoznak a lázadó mérnökök).

Köszönöm az ellenfeleknek a meccseket, a házigazdáknak pedig a szervezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr514718727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása