"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Szolnok 2019 I. beszámoló

2019. február 18. - K_Imi

Az év első Szolnokon rendezett versenyén 12 játékos szállt pilótafülkébe, hogy 4 fordulóban, svájci rendszerben megmérettessen.

01.JPG

Mivel a TIE Bomber pilóták és a másodlagos fegyverek pontértéke is megnőtt a januári változtatások után, valamint bele is untam az elmúlt jó néhány versenyen használt összeállításomba, ideje volt új osztag után nézni – sokkal kevésbé eredményközpontú, helyette inkább szórakozásra irányuló megközelítéssel. Az Ellenállás frakciójára esett a választásom, az általuk kínált lehetőségek közül pedig az alábbi listát barkácsoltam össze:

lista_sajat_5.PNG

A közös pont a Heroic fejlesztés volt, amivel bármelyik pilótámmal újradobhattam az összes kockát akár támadás, akár védekezés során, ha legalább kettőt elgurítottam, de az összessel üres eredményt sikerült dobni elsőre.

Poe képessége, hogy egy akció végrehajtása után végrehajthat még egy akciót (azt azonban pirosként kell kezelnie). Ehhez jól illik az R4 Astromech, akivel a T-70 X-wing 2-es éles fordulói is bekékülnek, így a stresszt könnyebb ledolgozni, hogy a következő körben újrakezdődhessen az akcióhalmozás. A védekezést segítendő felkerült egy Stealth Device, ami eggyel növeli a mozgékonyságot az első bekapott találatig, továbbá egy Ferrosphere Paint, ami akkor kapcsol be, ha olyan hajó kér lock-ot Poe-ra, akinek nincs benne a Bullseye arc-jában, egész pontosan egy stresszt oszt ki ekkor. A Proton Rockets fókuszált állapot megléte esetén (vagyis ha van Focus token a hajón), Bullseye arc-ban, range 1-2-re lőhető ki meccsenként egyszer, méghozzá 5 kockával. Az Integrated S-foils megfelelő állásban Barrel Roll akcióval bővíti a lehetőségeket.

02.jpeg

Ello szintén egy T-70 X-wing botkormányát kaparintotta meg, a képessége szerint pedig a 3-as sebességű Tallon Roll manővert fehérként kezelheti mindaddig, amíg legfeljebb két stressz jelzőt birtokol. Fejlesztésként a Heroic és az Integrated S-foils mellett a vadászra került még egy Afterburners, amivel meccsenként kétszer, 3-as vagy gyorsabb manőver végrehajtása után bevillantható egy Boost akció (akár stresszes állapotban is), illetve egy Jamming Beam. Utóbbi esetében nem vártam intenzív használatot, de alacsonyabb Inititiative értéken eldurrantható, lock vagy Focus meglét igénylő másodlagos fegyvert hordozó, esetleg a Fire Control System működésére építő ellenséggel szemben akár meg is érheti, ha potenciális sebzés helyett Jam tokenek kiosztására irányul Asty támadása.

03_4.jpg

L’ulo különlegessége, hogy amennyiben stresszes, +1 támadó és -1 védekező kockával kell dobnia, az RZ-2 A-wing pedig lehetővé teszi számára, hogy egy standard akció után végrehajtson egy piros Boost-ot vagy átfordítsa az elsődleges fegyverét elölről hátulra (vagy vissza). Egy Crack Shot fejlesztést kapott még ahhoz, hogy a Bullseye arc-jában leadott elsődleges lövése során a védekező egyik Evade eredményét – játékonként egyszer – semlegesítse.

04_7.jpg

A lista mindössze 193 pontból készült, hogy nagyobb esélyem legyen átadni a kezdeményt abban az esetben, ha az ellenfélnél szintén 5-ös vagy 6-os Initiative értékű pilóták kerülnek az asztalra. A régi, ászokat használó időszakaimból maradt berögződésnek hála a legnagyobb aszteroidákat vittem, de elnézve a Trick Shot népszerűségét, manapság ez lehet, hogy már nem a legjobb döntés.

 

  1. meccs: Attila

A játszótársam listája:

lista_ta_1.PNG

Elég könnyen átlátható, de annál keményebb diónak tűnő lista. Sok élete van, a 3 közepes talpú hajó nagy területet lefed tűzívekkel, Drea pedig jól segíti őket a – tűzívben Range 1-2-ig duplázódó – támadásaik módosításával.

05_7.jpg

A közepes talpú hajók alakzatban való mozgatásáról szóló irományom intenzív emlegetése mellett a 3 Lok Revenant a pálya közepén tátongó, akadálymentes területen közelített (ennek a szabadon hagyása hibának bizonyult a részemről). Ello balra ment, a két másik hajóm pedig felszaladt a jobb szélen, hogy aztán onnan visszafordulva eredjenek majd a söpredék nyomába. Ello túlélte a kezdetben számára nagyon rosszul kinéző korai lövéskört, utána pedig én is beszálltam a lézershow-ba, aminek a végén Asty mégis elpusztult, valamint az A-wing fele is elolvadt, de közben meglepetésemre sikerült annyi pontot szereznem, hogy a 75 perc lejártával nálam legyen az előny. Ebbéli törekvésemhez nagyban hozzájárult, hogy Attila poénból minden aszteroidára rá akart állni egyszer (6-ból 5 meg is lett), így valamivel kevesebb lövés érte a hajóimat, mint amennyi lehetséges lett volna.

Eredmény: győzelem (101-83)

 

  1. meccs: Jani

A játszótársam listája:

lista_nj.PNG

Az Y-wing kivételével még nem játszottam ezek ellen a hajók ellen az új kiadásban, de a kártyákat elolvasva egy jól összerakott, stresszesen trükközgető listával találtam magam szemben.

06_5.jpg

Ennek ellenére az első néhány lövéskör úgy tűnt, hogy inkább nekem kedvezett, mert bár Ello komoly sérüléseket szenvedett, aztán le is esett, én szintén komoly fájdalmakat okoztam Dutch-nak, AP-5 kompját pedig sikerült elég gyorsan megsemmisíteni. Ami a meccs számomra kedvezőtlen kimeneteléhez vezetett, hogy az Y-wing gyepálását nem tudtam befejezni, Poe pedig túl vakmerően ugrott bele a verekedésbe a találkozó utolsó harmadában. Ez részben szándékos volt, mert úgy kalkuláltam, hogy pontban rosszabbul állok Ello elvesztésével, de azért mindenképp lehetett volna óvatosabban és mégis hatékonyan intézni a dolgot. Mivel viszont négy laza, baráti játékért mentem aznap, nem tört le a könnyelműségből és némi ügyetlenségből elúszott meccs, ez is jó játék volt, röpködtek a lézernyalábok és a sebzéskártyák minden irányban, nem lehetett okom panaszra.

Eredmény: vereség (?-?)

 

  1. meccs: András

A játszótársam listája:

lista_sza.PNG

Boba hiába volt már pontszámában erősen elhízva, mégis ereje teljében került asztalra, két kellemetlen kísérővel, akik közül a Kavil által fuvarozott BT-1 különösen fenyegető a magukat előszeretettel stresszelő pilótáim számára.

07_6.jpg

A mandalori klón nagyon agresszíven közelített, ezzel az elején két körön keresztül halomra blokkolva a hajóimat (azt mondjuk nem bántam, hogy ennek köszönhetően nem kaptam 4 kockás, agyonmódosított lövéseket). Az A-wing kezelőszerveivel ügyetlenkedő duros és a Bányász Céh munkatársa egyaránt igen gyorsan lepottyant, majd Kavil gépe is felrobbant, nekem pedig volt egy nagyon és egy kevésbé megtépázott vadászom Bobával szemben. A történethez tartozik, hogy Poe csak kifejezetten nekem húzó kockadobások miatt volt egyáltalán életben eddigre. Mivel még 30 perc volt hátra, nem tűnt reálisnak végig menekülni – és nem is volt cél –, de Poe elrejtésével próbálkoztam egy darabig azzal a megfontolással, hogy hátha olyan pozícióba tudok kerülni, ami számomra előnyösebb. Fogócskáztunk egy darabig, de ennek a határozatlanságom vetett inkább véget. Ahelyett, hogy Poe-val szembefordulva egy kamikaze-akcióval összehoztam volna egy utolsó, teljesen módosított rakétalövést, belementem a másik hajómba, ami az Ellenállás legnagyobb ászának életébe került. Innen már Ello tehetetlen volt, mert kénytelen volt önfeláldozó módon kétségbeesett kísérletet tenni, hogy egymaga legyűrje a fejvadászt, ami nem jött össze (fél életre azért sikerült levinni, de tovább nem jutott a projekt).

Eredmény: vereség (142-200)                                        

                                       

  1. meccs: Ádám

A játszótársam listája:

lista_ra.PNG

Nem egy mainstream lista, aminek az az előnye helyből megvolt velem szemben, hogy 4-ből 2,5 pilóta képességéről fogalmam sem volt, valamint arra sem volt ötletem, hogy mit akarok kezdeni a nap harmadik, söprédekhez húzó ellenfelével. Torkil ezen felül már korábban is okozott számomra megoldhatatlan feladványt, így az ellene való játékot illetően különösen tanácstalan voltam.

08_5.jpg

Utólag visszagondolva nagyon rossz ötlet volt a pálya bal szélére befurakodni és belemenni ott egy iszapbirkózásba. Ezt tetézendő, az ellenfelem pedig jól kitalálta, hogy Poe a szélen nagy sebességgel való végigrohanásban, onnan pedig visszatörésben gondolkodik, aminek következtében szépen ráfordult a középen érkező három hajó. Sok további részlet nem maradt meg, a rossz bácsik egyszerűen leturmixolták a jó bácsikat úgy, hogy közben csak a bajkeverő Torkil Mux veszett oda (az ő pusztulása azért szívmelengető érzés volt).

Eredmény: vereség (43?-200)

 

Végeredmény

A 10. helyen értem célba, míg a versenyt Rafy zárta az élen 4 győzelemmel, amihez gratulálok! A részletes végeredmény ebben a cikkben található.

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Jó volt újra Szolnokon X-Wing-ezni, valamint az is örömteli, hogy a régen is használt termet szépen felújították (ha pedig még egy kis türelmet mutatnak a birtokosai, akkor a díszítés a következő szilveszteri bulira is jó lesz).

Felüdülés volt magasabb Initiative értékű, mozgékony hajókat tologatni, külön-külön minden gép felszereltségével és használhatóságával is többé-kevésbé meg voltam elégedve (az újradobások lehetőségének szegényes készlete azért mindenhol elég fájó pont). Ezzel együtt a listám osztagként való működtetésére a legkevésbé sem sikerült ráéreznem, így valószínűleg további keresgélés és csapongás lesz a dologból – ami egyáltalán nem tűnik most kelletlen kilátásnak.

A meccsek során a nagyobb részben előforduló vereségek ellenére is jól éreztem magam, köszönöm a szervezést és az ellenfeleknek a játékot!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr2114632468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása