"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

HXTC beszámoló

2019. június 20. - K_Imi

Az első hazai csapatversenyen összecsen 14 csapat, azaz 42 játékos indult, ami magyar viszonylatban egy kifejezetten erős nevezőszám. Én Danival és Ferivel vérszerződést kötve a Raiders of the lost ARC-170 nevű alakulat kapitányaként vettem részt a rendezvényen, ahol a Vörös Ötös által leírt szabályrendszerben játszottunk 5 svájci fordulót.

01_borito_3.png

Mivel a mókázás mellett szerettünk volna jól is szerepelni, olyan listákat választottunk, amik ismerten erősek és versenyképesek és/vagy van is vele tapasztalatunk. A köztársasági összeállításunk (Ahsoka + Battle Meditation, két Gold Squadron Trooper + Homing Missiles, valamint két 104th Battalion Pilot) nem egy gyakran látható valami, ami egyrészt azért jó, mert meglepheti az ellenfeleket, másrészt az 5 hajó kemény dió lehet, Feri pedig sokat játszott már ezzel a listával. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a csapatnév legitimitását is biztosította a Galaktikus Köztársaság. Dani egy hírhedt, 4 Sigma Squadron Ace (3 Juke-kal) pilótával felálló birodalmi osztaggal tolta, amivel szintén nem aznap reggel ismerkedett meg. A kakukktojás én voltam, mert a választott – ugyancsak nem épp közkedveltként jellemezhető – felállásommal mindössze egy meccset játszottam a verseny előtti csapatgyakorláson (amin István közreműködését még egyszer köszönjük). A pontos listám az alábbi, B-wing-domináns Rebel Beef volt:

lista_sajat_11.PNG

Wedge képessége miatt támadásakor a védekező csak eggyel kevesebb zöld kockával dobhat. A T-65 X-wing elmaradhatatlan felszerelése a Servomotor S-foils, ami aktiváció előtt állítható, zárt állapotban pedig a támadóérték 1-gyel való csökkentéséért cserébe Boost (vagy Focus-ból linkelhető piros Boost) akcióval egészíti ki a lehetőségeket.

02_wedge_1.jpg

A két A/SF-01 B-wing pilótái a játék legtöbb szereplőjével ellentétben szeretik a stresszt, hiszen Ten Numb azt is elköltheti támadáskor vagy védekezéskor Focus-ként, Braylen pedig stresszes állapotban újradobhat legfeljebb 2 piros vagy zöld kockát lézertűz közepette. A hajóik egyébként nem túl mozgékonyak, a tárcsájuk pedig némileg emlékeztet egy jó pipacsmezőre, ami a képességeiket nézve viszont néha akár még előnyös is lehet. Mindketten visznek egy Jamming Beam ágyút, ami főleg TIE Phantom Evade tokenjeinek vagy alacsony Initiative értékű ordnance carrier lock-jának elvételére szolgálhat. Az ezeken kívül Braylen által kapott Crack Shot lehetővé teszi, hogy a Bullseye arc-jában leadott elsődleges lövése során a védekező egyik Evade eredményét – játékonként egyszer – semlegesítse.

03_b-wings.jpg

A Cassian Andor százados által vezetett UT-60D U-wing egyértelműen támogató szerepet kap a listában, mivel a pilóta az aktivációk előtt R1-3-ban levehet egy stresszt baráti hajóról (önmagáról tehát nem, de ne legyünk telhetetlenek), a Tactical Officer pedig kifehéríti a piros Coordinate akciót. A hajóspecifikus fejlesztés a Pivot Wing konfiguráció, ami aktiváció előtt kapcsolható át, és zárt állásban a védekező érték 1-gyel való csökkentése ellenében megállás után 90° vagy 180°-os fordulót tud végrehajtani vele a hajó. Az ennél is izgalmasabb trükköt Leia Organa tudja, aki leghamarabb 3 körönként az aktivációs fázis elején úgy dönthet, hogy abban a körben minden hajónk fehérként kezelheti a felfedett piros manővereket.

04_cassian.jpg

A lista mellé egy nagy és egy közepesen nagy aszteroidát vittem, hogy ne akarjon mindenki annyira össze-vissza táncolni, valamint tettem a batyuba egy méretes űrszemetet is, mert sose lehet tudni, hogy egy B-wing-nek mikor jöhet jól egy végső elkeseredésben máshogy nem megszerezhető stressz begyűjtéséhez.

05_akadalyok.png

 

  1. meccs: Dávid (4296th WesterWing)

lista_nd.PNG

Sok-sok élet és sok ionizálás, ami ellen a gyenge mozgékonyságú hajóim védtelenek, tehát ez ellen a lista ellen kiemelkedően fontosnak tűnt, hogy R3-ban maradjak, amíg lehet, mert szerencsére ezek a scum hajók szintén könnyen megsebezhetőek, ráadásul az Initiative előny teljes egészében nálam volt. A másik dolog, ami kedvezőtlen egy Leia segítségével forgolódó osztagnak, az a Proton Bombs, amiből négyet is ledobhat a két Y-wing.

06_9.jpg

Sajnos ebből a meccsből nagyon kevés konkrétum maradt meg, de arra határozottan emlékszem, hogy azzal kerültem nagy előnybe, hogy a két Crymorah a csata elejét csak messziről figyelte, míg az egyik Lok túl vakmerően közelített. Ez sokáig éreztette a hatását, jó darabig csak a támadó alakulat egy részével kellett foglalkoznom, így sikerült megolvasztani őket. Miután mindenki megérkezett a pofozkodásra, azért én is szenvedtem sok veszteséget, pár Ion token is előkerült, valamint legalább 3 bomba is kifejtette áldatlan hatását, viszont amíg nekem csak a fél listám veszett oda, addig a túloldalon egy hajó maradt fenn, az is fél élet alatt.

Eredmény: győzelem (175-101)

Csapateredmény: győzelem – Mindhárman legyűrtük első ellenfelünket, ennél jobb kezdés nem is képzelhető el egy csapatversenyen. Dani Zsolt Defender + Reaper + TIE/ln Fighter, Feri pedig Ádám dupla Upsilon + Kylo FO-ja ellen nyert.

 

  1. meccs: Gergő (4296th Rempire Strikes Back)

lista_mg.PNG

Távolról sem igaz, hogy lebecsültem a nap második győri scum ellenfelét, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire életképtelen leszek az egész meccsen és csak kívülről figyelem majd, hogy az 1 és 2 zöld kockával védekező hajókkal nem jutok dűlőre az űberkirály, mindenkit agyonmódosítva agyonlövő és eközben láthatatlan, sebezhetetlen és érinthetetlen lázadóimmal (legalábbis jó néhányan ezt írják róluk). Fejenként egy-egy nem rossz, de kiheverhetőnek tűnő képesség, illetve két csomag akna súlyosbította a helyzetet, de nem éreztem úgy, hogy ne lenne jó esélyem legalább kiegyenlített meccset játszani és akár győzni is.

07_12.jpg

Amikor megálltam az első lövéskörben 3 hajóval támadni az egyik Firespray-t, el is kezdődtek a bajok, ugyanis előkerült egy Reinforce token, aminek hála 7 helyett egyből csak 4 sebet tudtam osztani (5 lett volna így is, ha idióta módon nem felejtem el kinyitni Wedge szárnyait). Innentől pedig jött a vérnyomást plafonig pumpáló tömegnyomor, ami úgy jött létre, hogy a söpredék körökön keresztül szanaszét blokkolta a mindenemet, közben amit lehetett, ellöktem vagy felborítottam és többet foglalkoztunk az ütközések lelépésével, mint a játékkal. Wedge villámgyorsan meghalt, én meg csak néztem ki a fejemből.

08_11.jpg

A végeredmény egyáltalán nem tükrözi a játék képét, csak amiatt látszik szorosnak, mert az utolsó pillanatban még fél hajóról lerántottam a szoknyát, de egyébként közöm nem volt a történésekhez, Gergő jól játszott és nagyon elvert.

Eredmény: vereség (113-126)

Csapateredmény: győzelem - A csapattársaim kihúztak a pácból, a vereségem így – időlegesen – büntetlenül maradt, bár a végelszámolásnál eggyel jobb helyezést érhettünk volna el, ha nem szúrom el a meccset, tehát végül mégis megfizettük az árát. Dani megverte Laci TIE Silencer + TIE/sf miniswarm-ját, Feri pedig Gábor Academy + Vynder + Maarek + Vader karhatalmi osztagát, ami ellen korábban nekem is volt szerencsém kipróbálni magam.

 

  1. meccs: Kuzmin (Smoke of the Galaxy)

lista_tb_1.PNG

Luke és Kanan nélkül némileg legyengített Han, de ezzel párhuzamosan két elég erős szárnysegédet kapott. Ja, és az egyik legsikeresebb hazai játékostársunk áll a túloldalon. Hoppá… Ami biztos volt, hogy valakit gyorsan le kell szedni, hogy lehetőleg legyen olyan szakasza a meccsnek, ahol 4 hajóval lehetek 2 ellen, mert azt megtanultam az előző pár versenyből, hogy a Han + valaki listák fő gyengesége a kevés tűzerő.

09_falcon.jpg

Ennek szellemében először kezdtem nagy sebességgel előrerohanni a nap folyamán, amiből gyorsan lövöldözés lett, amit az ellenWedge úgy kezdett, hogy űrszeméten állt. Han – hozzám hasonlóan – szintén sietősen nyomult befelé, majd kifordult a pálya széle felé, de úgy állt meg 3 körön keresztül, hogy csak Han képessége működött, de a Trick Shot egyszer sem. A másik Wedge bekapott egy Hull Breach sérülést, ami nagyban hozzájárult a pusztulásához, viszont cserébe tőlem is odaveszett egy B-Wing. A saját, szintén alig egyben lévő X-wing-emet sikerült elmenekítenem egy Panicked Pilot ellenére is, a végén pedig még egy óriási hülyeséget is megúsztam, miután ráparkoltam egy aszteroidára a megmaradt B-wing-gel, mert elfelejtettem, hogy Cassian-nak megállást tárcsáztam, ezért nem tudtam elorsóztatni a kő elől. Az, hogy ez büntetlenül maradt, nagyrészt annak volt köszönhető, hogy Han addigra elégette az összes pajzsát, el kellett kanyarodnia, de 3 stressz mellett nem tudta elfordítani a fegyverét, hogy lőjön egy utolsót. Ha nem vagyok akkora krumpli, akkor a B-wing még R1-ben lőhette is volna, lett volna esélyem lefelezni, de erre kövön parkolva persze nem volt lehetőségem, a végére pedig Thane felhagyott Wedge üldözésével, viszont gyenge dobással nem tudta lefelezni Ten Numb hajóját, aminek köszönhetően megmaradt a másfél-másfél hajó veszteség, csakhogy a háromtagú listából ez nekem több lelőtt pontot eredményezett, így sikerült megnyernem egy rettentően szoros és kemény ütközetet. Nem játszottam igazán jól, de utólag belegondolva az ellenfelem is követett el olyan hibákat, amiket figyelembe véve azt sem gondolom, hogy vereséget érdemeltem volna.

Eredmény: győzelem (81-74)

Csapateredmény: győzelem – Sikerült felülmúlnunk magunkat, mivel Áron Skywalker + Kenobi + ARC-170 különítménye ugyan a köztársasági belharcban legyőzte Feri erőit, de Dani közben a másik oldalamon egy – az enyémnél nem kevésbé – idegtépő végjátékban Gergő bombázói és Sith Nagyura fölé tudott kerekedni.

 

  1. meccs: Marci (Survivors of Alderaan)

lista_vm.PNG

Itt elég elveszett voltam, hogy mit is kell gondolni, mert ugyan egyszer már játszottam egy poénmeccset hasonló szeparatista összeállítás ellen, azóta teljesen elfelejtettem, miket is tudnak. Szegény Marcit végig terrorizáltam az olyasmi kérdéseimmel, hogy akkor miként is megy az oda-vissza Cloak-olás, kinek mennyi ereje lesz (mindkét Sith-nek sok-sok) ki lő mindenki előtt, ki kétszer, Grievous mit civilizálatlankodik itt össze-vissza és hasonlók.

10_11.jpg

A játék hosszas pozícionálgatással kezdődött, én szerettem volna mindenkit kihúzni a szélre, hogy onnan ne tudjanak az első lövésváltás után jó helyre menni és együtt maradva tovább tüzelni. Ez valamennyire össze is jött, de sajnos a Crack Shot elfelejtése miatt Maul a kelleténél 1-2 körrel tovább élt (mint egy jól megcalgonozott mosógép), Wedge pedig egy kézből dobott Hit, Hit, Crit lövéssel szemben három üres zöld kockát tudott felmutatni, majd két lövéssel később saját magát is felmutatta az áldozatok listáján. Ez viszont pont az a meccs volt, amikor a milliméterek és a nüanszok nekem lejtettek, így a végére sikerült leküzdenem másfél nagy hajót, nálam pedig egyik B-wing sem feleződött le, így megint egy szörnyen szoros meccset sikerült valahogy behúznom, de elismerésem a szepi parancsnoknak, mert legalább ugyanannyira érdemelt győzelmet, mint én, ha nem jobban. Az is ezt támasztja alá, hogy az utolsó dobásom 1 db módosító nélküli zöld kocka volt, amin az Evade mentette meg az egyik B-wing utolsó pajzsát. Ott hirtelen fel sem fogtam, hogy ez mekkora dolog, mert azt hittem, hogy már addigra is kikaptam. Aki kíváncsi a teljes bénázásomra, az a Vörös Ötös jóvoltából visszanézheti a meccset:

Eredmény: győzelem (105-103)

Csapateredmény: vereség – A három asztal közül sajnos csak nekem sikerült győzelmet kipréseltem, így a nagy menetelésünket megállították. Dani szinte mirror meccsen szenvedett vereséget Bendzsitől, Ferinek pedig a Zoli-féle dupla Firespray + Fenn elleni küzdelembe tört bele a bicskája.

 

  1. meccs: Kristóf (KEX let's kék)

lista_sk_1.PNG

A pályáról le-fel járkáló gengszter ellen most volt először alkalmam kipróbálni magam, ami nem tűnt pont ideális időzítésnek a kánikulába és extrém népsűrűségbe belefáradt, utolsó meccsre készülő állapotomhoz mérve. Ráadásul az ellene való különös stratégiai tervezést (értsd: nem tudom mi történéstől rettegést) nehezítette a két vadász, akik erős pilótaképességekkel érkeztek (bár a B-wing ellen Talonbane-é egyértelműen jobbnak tűnt).

11_moralo.jpeg

A Moralo általi teljesen megviccelődésnek szerencsére elejét tudtam venni, majd úgy is döntött az YV-666 kapitánya, hogy nem kezd el ki-be mászkálni, hanem inkább segíti a többieket a lövöldözésben. Erre már csak azért is szüksége volt, mert OldT megállt Braylen és Ten előtt R1-ben, ahol a hajója képessége ugyan jó is lehetett volna, de a védekezésre nem maradt azon kívül módosítása, így már az első lövésre bedobta a törölközőt (ezúttal nem maradt kihasználatlanul a Crack Shot). Ezt követően 4 hajóval játszottam 2 ellen, Wedge némi segítséggel sikeresen kiiktatta a Talonbane jelentette fenyegetést (ő azért előtte még lőtt pár keményet), majd 3 hajó ellen már Moralo különleges képessége sem volt elegendő, az utolsó pillanatban sikerült a szükséges mennyiségű sebzéskártyát rászögelni a monstrumra.

Eredmény: győzelem (200-121)

Csapateredmény: vereség – A fosztogatókat a nap folyamán másodszor fosztogatták ki egy győzelemből, Dani az Első Rend Bence által parancsnokolt, QD + dupla TIE Silencer osztagától, Feri pedig Gergő Lando + Norra + Wedge összetételű lázadóitól kapott ki.

 

Végeredmény

A 14 csapat versenyfutásában az 5. helyen értünk célba, miután a torna kritikus szakaszának csak az elejére tartott ki az első két körben komolynak mutatkozó lendületünk. A helyezésre ennek ellenére úgy gondolom, hogy nem lehet panaszunk, a mezőny első felébe azért magabiztosan befutottunk. Az első Kuzmin, a második pedig Bendzsi csapata lett, akik az ellenünk mutatott játékuk alapján nem véletlenül foglalták el a dobogó felső fokait, mindkét gárdának gratulálok!

Egyéniben a gyalázatos MoV-om miatt leggyengébb 4 győzelmesként a 9. lettem.

12_6.jpg

Mindenkinek köszönöm az ajándékozott holmikat!

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Nagyon érdekes volt a csapatversenyes rendszer, jó volt kipróbálni valami újdonságot, hiszen amellett, hogy természetesen közösségi rendezvényként veszünk részt rajtuk, a hagyományos X-wing versenyek kompetitív része egy „magányos” út. Mindenki egyedül emészti meg a vereségeit, magában gondolkodik rajta, hogy 2-2-nél az utolsó meccset csak be kéne húzni a szépítés miatt, vagy 3-0-nál elkezd azon elmélkedni, hogy akár meg is lehetne nyerni a napot, stb. Itt ezzel szemben mindenki két másik ember eredményéért is játszik, ami számomra elég izgalmas volt, és az is jó dolog, hogy ha kikap az ember, még nem feltétlenül van oda az egész, a többiek megmenthetik az irháját – ahogy velem is megtették rögtön a második fordulóban. Az is újabb mélységet ad a formátumnak, hogy az előre ismert listák miatt lehet készülni az ellenfelekből, többé-kevésbé tervezhető, hogy mik történhetnek az egyes párosításokban – aztán a valóság majd jól átírja a terveket.

A saját listámmal kapcsolatban az volt a fő meglátásom, hogy a B-wing király hajó, ugyanakkor Leia sokkal nehezebben használható velük jól, mint pl. a két Y-wing mellett, hiszen a 2-es megfordulás nagyon rövid, könnyen blokkolják őket, Leia bevetése pedig ezáltal a stressz potenciális elvesztése miatt Braylen és Ten Numb számára még kontraproduktív is lehet. A négy győzelemből kétszer saját érzésem szerint jobban játszottam, a másik kettő közül az egyik meccsen az ellenfelem is komoly hibákat vétett, a fennmaradó egynél pedig magam sem tudom, hogy kerültem ki győztesként az összecsapásból. Ez túl nagy büszkeségre talán nem ad okot, ott bár vannak olyan sportágak, ahol a „remek, hogy rossz játékkal is tudtunk nyerni” jellegű meccs utáni nyilatkozatokból elég hosszú YouTube videókat lehetne összevágni.

13_3.jpg

A bajtársaimnak köszönöm, hogy együtt játszottuk végig a bajnokságot, a csapat nevében pedig köszönöm a szervezést, az ellenfeleinknek pedig a meccseket! Remélem, hogy az elveszett ARC-170 fosztogatói még visszatérnek…

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr10014902128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása