"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Szolnok 2019 V. beszámoló

2019. október 07. - K_Imi

A Szolnokon futó idei versenysorozat ötödik állomásán 16-an csaptunk bele a 4 svájci fordulóba.

01_borito_9.png

Az XTC és az EB utáni letaglózott állapotból többé-kevésbé feltápászkodva valami egészen más jellegű osztaggal szerettem volna játszani, de az eredményességet ezúttal a legkevésbé tartottam fontosnak. A listaépítési folyamat úgy nézett ki, hogy a készletemen végignézve a legszebb hajóknak a verseny előtti héten épp a köztársasági ARC-170-et és a Naboo-1 Fighter-t találtam, melléjük pedig tettem még egy jó és egy töltelék hajót, a YASB 2.0 segítségével pedig rendeltem hozzájuk néhány kártyát, és bumm, így lett a Chocapic Galaktikus Köztársaság:

lista_sajat_16.PNG

A listáról nem írok most részletes bemutatót, ezen a linken gyorsan el lehet olvasni, hogy mi mit csinál. Ami viszonylag újabb elem, az a Snap Shot, amivel körönként egyszer leadhat egy bónusz lövést a Hetes Osztag veterán pilótája, amikor valaki egy manőver végrehajtása után R2-ben belép az elülső tűzívébe. Itt arra kell figyelni, hogy amennyiben ennek a rossz helyre tévedő hajónak van fully executed maneuver után bekapcsoló repozíciós képessége (pl. Jedi pilóták), akkor amennyiben az ellenfélnél van az Initiative, akkor azzal még kimenekülhet a Snap Shot bemondása előtt. Ha nálam van a kezdemény, akkor erre nincs lehetősége, olyankor előbb jön a lövés, aztán táncolhat, majd akciózhat az ellenfél. Ehhez a Talent-hez jól passzol Cody parancsnok, aki egyrészt már dörzsöli a tenyerét, hogy mikor hajthatja végre a 66-os parancsot, másrészt a nem találó lövések után kioszt egy Strain tokent, ami a következő védekezésre eggyel csökkenti az eldobható zöld kockák számát. Ha a Snap Shot talál, akkor örülök, de ha nem, az sem rossz, mert akkor a lövéskörre kiszolgáltatottabb lesz a támadott hajó.

Akadályként három kisebb/közepes aszteroidát vittem, amivel nem segítem a felhőkön át ugráló droidseregeket, sem a mögéjük menekülő ászokat, de talán magamnak sem okozok leküzdhetetlen nehézségeket a négy hajó mozgatása során.

02_akadalyok.png

 

  1. meccs: Zsolt

lista_bzs_1.PNG

Négy Jedi, sok repozíció, sok Erő, bullseye arc-ban erős támadás, papíron egész jó védekezés, összességében ezek és az egész jó pilótaképességek komoly ellenféllé teszik őket.

03_7.jpg

Mivel ez volt a nap első meccse, sajnos a memóriafájlok nagyrészt felülíródtak a későbbiekkel. Arra emlékszem, hogy a két kísérő hajó igen olvadékonynak bizonyult, viszont a két ász-szerűségem egész jól felvette a kesztyűt és alaposan sikerült megsorozni a béke és az igazság őreit, akik közül talán egy egészen, kettő pedig félig pusztult el.

Eredmény: győzelem (100-59)

 

  1. meccs: Réka

lista_nhr_2.PNG

Három T-70 X-Wing kemény dió, jól manővereznek, van bőven életük, ráadásul erősen is támadnak, ha valakit úgy igazán elkapnak mindannyian, akkor arra nehéz percek várnak. Finn pedig Finn, vele vagy ellene még semmiféle tapasztalatom nem volt, itt végre testközelből is megnézhettem, mit tud az Ellenállás legújabb hajójának pöcke.

04_11.jpg

A Nagymenő már az elején is kapott pár kósza lézernyalábot, de heroicusan védekezett és a képességét is bőven kihasználta, ami első alkalommal még megmentette az irháját. Ezt követően azonban a 2 X 2-es formáció túlzottan elkötelezte magát a pálya közepe felé való benyomulás mellett, én rájuk tudtam esni több irányból is, a dezertőr rohamosztagos számára pedig innen már nem volt kiút. A keresztszárnyúakra zúduló tüzet nem tudtam egészen jól fókuszálni, valamint óvatosan kellett játszanom, hiszen az ő fegyvereiktől továbbra is tartottam, ennek köszönhetően a végéig szoros volt a küzdelem. Azonban amíg nálam csak másfél klónhajó lett oda, én a párhuzamosan fogyasztgatott vadászokból az utolsó pillanatokban talán kettőt, talán másfelet szintén leküzdöttem, ami összességében több pontot hozott számomra, mint amit elveszítettem.

Eredmény: győzelem (?-72)

 

  1. meccs: Jani

lista_nj_4.PNG

A szokásos Jani-féle dupla B-Wing és Leia, most viszont újdonságot jelentett Arvel, akire kimondottan oda kellett figyelnem, mert elég, ha egyszer tudja megcsinálni, amire hivatott, azzal is nagyon hirtelen haza tud vágni bárkit – főleg, ha a többiek is tudják lőni azt, akibe belement.

05_13.jpg

Ennek megfelelően a külön érkező A-Wing fogadására kifordítottam a két klón pilótát, akik Arvel vakmerő Focus költése nyomán le is tudták őt vinni egy életre – amennyi erővel akár le is eshetett volna, de legalább az eldőlt, hogy neki innentől csak óvatosan szabad majd az én gépeim előtt ugrálni, tehát inkább szétnézett a pálya békés részein. Sajnos az ARC-170 viszont leesett, mielőtt az egyik B-Wing-be egy értelmeset lőhetett volna, így a maradéknak kellett megoldania a feladatot, akik ehelyett némi clusterf*ck ügyletekbe bonyolódtak, ahol viszont legalább Arvel-től sikerült búcsút venni.

06_14.jpg

Obi-Wan és a GST jókora pofont kapott, ők szintén jobbnak látták nem kísérteni a sorsot, a Jedi még pajzsot is töltött, miközben Ric kegyetlenül halálba hajszolta Ten Numb-ot, továbbá Braylen pajzsait is elégette, de a fele pontját a Hull Upgrade miatt nem tudta megszerezni. Szerencsére az idő lejártakor így is nekem volt több pontom, így sok-sok elszenvedett vereség után sikerült győznöm a Leia vezette lázadók ellen.

Ezen a meccsen volt egyébként egy tanulságos mozzanat, amikor Obi-Wan támadásra 1 Force helyett a Focus-t költötte el, ami még akár a képességéből orvosolható is lett volna, de a rossz döntés után erről meg egyszerűen megfeledkeztem. A sors iróniája az volt, hogy védekezésre 3 Focus-t sikerült dobni, amire el kellett költenem a teljes Erő-készletet, így a mester köpenyét-tunikáját kifizette az egy lövéskörre ahelyett, hogy akár fullos Force-töltöttséggel vágott volna neki a következőnek. Keeedves Gyärekek, mindig gondoljátok át, melyik tokent mikor költitek el, illetve memorizáljátok legalább a saját listátokat! Tévémaci vége.

Eredmény: győzelem (87-72)

 

  1. meccs: Bence

lista_kb_3.PNG

Az előző három meccsen csupa kedvező helyzetben voltam, mert Obi-Wan és Mr. Olié után nem lépett senki, itt viszont igazi erőpróba jött, hiszen a birodalmi kötelékből ketten is magasabb fokon helyezkedtek el a táplálékláncban, mint ők. A Sense-nek most igazán örültem, viszont mivel a nyár folyamán elég sokat játszottam a Soontir-Vader párossal, ezzel együtt is tisztában voltam a bennük rejlő potenciállal.

07_17.jpg

Utólag végiggondolva három szakaszra tudom felosztani ezt a találkozót. Az első arról szólt, hogy jobban jöttek ki a dolgaim, szerintem itt jobb döntéseket is hoztam, aminek következtében a Hetedik Nővér egyéletesre olvadt nagyon gyorsan (bár ugyanúgy ennyi erővel le is eshetett volna, mint ahogy Arvel sem tette korábban), illetve Vader-t számos körön át blokkoltam, lock és akciók nélkül pedig a Nagyúr sem olyan félelmetes azért. A következő periódusban Bence egyértelműen felülkerekedett, Kenobi mester pedig igazán dühítő módon, teljes életről pusztult el egy lövéstől, dupla Crit-es Fuel Leak-es nyomorban. A Torrent ezzel szemben indokolatlanul sokáig élt, amivel egész sok tüzet elvont a többiekről, én viszont hiába űztem a járókeretes inkvizítornőt, beletelt vagy 40 percbe, amíg fel tudtam robbantani. Az utolsó szakaszban Soontir lement egy életre, itt pedig hirtelen nagyon közel kerültem a bravúrhoz, hiszen a megmaradt két hajómnak szinte semmi baja nem volt, de a báró üvegkoporsójából az utolsó csavar csak nem esett ki. Így viszont megmaradt Bence előnye, ami egyébként a 75 perc nagyobbik részében meg is volt, tehát itt egy szinte végig vesztett helyzetben lévő állást tudtam volna az utolsó pillanatban megfordítani, távolról sem arról volt szó, hogy a végén kaptam volna ki, hiába lett a pontkülönbség egyébként egész szoros.

Eredmény: vereség (79-92)

 

Végeredmény

A 3 győzelem ellenére „csak” a negyedik helyen végeztem, mert a MoV-om nagyon gyenge volt, de ezúttal az előzetes elképzelésemet így is bőven felülmúltam. Bence azzal a lendülettel, amivel a dobogóról letaszított, egyedüli veretlen maradt, amihez gratulálok! A teljes végeredmény itt, az éves összesítés állása pedig itt olvasható.

08_16.jpg

A Zsolttól és Janitól kapott ajándékhalmok (én meg szégyenletesen csak egy Snap Shot-ot vittem és azt is hazahoztam magammal)

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Jó nap volt, utazás közben igen sok hülyeséget összehordtunk, de szerencsére Attila röhögés közben is tud vezetni. A játék is jó volt, négy különböző frakció ellen tehettem próbára magam. Szerencsére nem volt nagyon gáz a sebtében összetákolt listám, ezért minden ellenfelemmel szemben volt keresnivalóm. Ric Olié droidját talán egyszer – vagy annyiszor sem – használtam a nap folyamán, valamint a CLT sem járt csúcsra, bár az nyilván az én hibám, hiszen Obi-Wan nagyrészt az ellenfelek után lépett. A Torrent nem bizonyult világverő hajónak, de a töltelék szerepét azért megfelelően betöltötte. Cody egész jónak bizonyult a Snap Shot mellé társítva, úgy is lehet használni, ha előttem lépnek, de azzal még inkább lehet meglepetést okozni, ha én odaállok valahova és várom, hogy valaki belesétáljon a csapdába.

Valószínűleg újabb szünet következik, most úgy érzem, hogy ennyi X-Wing-gel ismét beérem egy időre, de a szolnoki záró fordulóra mindenképp szeretnék menni majd.

A köszönöm a szervezést és  a meccseket!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr7415201596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása