"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Szolnok 2019 VI. beszámoló

2019. november 13. - K_Imi

01_ido.png

A Szolnokon futó idei versenysorozat utolsó állomásán még csak a dobogó teteje volt végérvényesen foglalt, a többi pozícióért számos résztvevő versenyben volt – köztük én is (bár inkább volt ez matematikai esély, mint reális elképzelés).

02_borito.png

A legutóbbi forduló óta eltelt egy hónapban egyáltalán nem játszottam és nem is foglalkoztam az X-Wing-gel, ezért úgy döntöttem, hogy az eredményességet újfent mellőzve az akkori listaépítési módszeremet követem: kitaláltam, hogy melyik hajót szeretném mindenképp asztalra tenni, aztán körbepakoltam pajtásokkal és kártyákkal. Az alap a Sith Infiltrator volt, a teljes lista pedig így nézett ki:

lista_sajat_17.PNG

A listáról ezúttal sem írok külön bemutatót, ezen a linken megtalálhatóak a részletek. A fő koncepció az volt, hogy remélhetően egynél több droid nem veszik oda az első támadása előtt, a kutaszdroidok segítségével pedig duplamodos lövéseket fogok pattogtatni. Azt is elképzeltem, hogy Dooku majd az ellenfél támadása előtt vonósugarazgat, cloak-olgat és nehezen sebződik (Grievous tábornok és a janicsárok jelenlétében még inkább), miközben megkeseríti az ellenség életét, a megnyerő mosolyú Wat Tambor pedig talán kibírja a fordítógépe állítgatása nélkül és a Techno Unió képviseletében szintén képes lesz hozzátenni a magáét a tűzharchoz.

03_wat.PNG

A gázfelhők továbbra sem a kedvenceim, a szemetet nem tartottam indokoltnak, ezért aszteroidákat vittem. A méretük megválasztásakor szem előtt tartottam, hogy sok hajóm van, köztük egy nagytalpas is, tehát a kisebbek közül válogattam.

04_akadalyok_2.png

 

Következtetések és javaslatok

Rendhagyó módon a beszámolót a tanulságokkal kezdem, mivel a meccsekről most az időmegtakarítás érdekében nem fogok sokat írni.

Azzal persze tisztában voltam, hogy a listák (sőt ebben az esetben egy teljes frakció) első ízben való kipróbálásának nem egy verseny a megfelelő alkalma, de a múltkori egész jó szereplés után kicsit elbíztam magam, és majdnem azt hittem, hogy megy ez nekem is. Kiderült, hogy egyáltalán nem, ugyanis sikerült egy nagyon-nagyon gyengén működő valamit kreálnom.

A három droid valószínűleg túl kevés. Sajnos egyes Initiative értéken hullottak, mint a legyek, ha pedig esetleg éltek valameddig, akkor sokszor el kellett költenem a Calculate tokenjüket, hogy egyáltalán megérjék a lövést, de akkor meg ugye a rakétázás lehetőségétől estek el. Egyszerűen töredékben tudtam használni a másodlagos fegyvereket, ez a miniswarm a meccsek jó részében az ablakon kidobott pontcsomagnak hatott.

Dooku nem működött rosszul, viszont a Tractor Beam-et egyszer sem használtam (nem alakult ki olyan helyzet, amiben értelme lett volna), a lövés utáni Cloak alig jött össze, mert nem tudtam jól menedzselni az Erőt és a stresszt. Grievous kiváló volt, csak fokozottan kell figyelni a Charge visszaforgatására. Összességében nagy karácsonyfát csináltam a hajóból, amit sokkal hatékonyabban is fel lehetett volna szerelni.

A Belbullab és jóarcú pilótája végső soron ellátta a töltelék-jellegű szerepét, nem alkotott túl nagyot, de használhatatlannak sem bizonyult.

A végére pedig az egyik legfontosabb: ha ennyire új dolgot próbálsz ki, nem elég a szokásos, rutinszerű pakolás. Én sikeresen otthon hagytam a Probe Droid tokeneket (sajnos nem volt senkinél kölcsönbe és az egyedi formája miatt helyettesíteni sem tudtam), ami miatt az egész duplamodos elképzelés borult. Szó sincs róla, hogy azzal megváltottam volna a világot, de így igazán céltalanul elköltött 5 pont lett belőle, akkor már fényévekkel többet ért volna még valamit lehagyni és Kraken-t bevetni (bár 3 hajó mellett egyébként nagyon kétségesen hozta volna be az árát).

Ha kisebb átalakítással kellene ebből a listából kihoznom valamit, valószínűleg Tambor helyett betennék még két keselyű droidot a listámba, a Probe Droid tokeneket pedig a táskába. Ha nagyobb módosítással, csak a Sith Infiltrator szerepeltetésnek igényét megtartva fognék bele az átalakításba, akkor valószínűleg próbaként Darth Maul lenne a pilóta, hátha köré egy jobb összeállítást sikerülne építenem.

 

  1. meccs: Réka

lista_nhr_3.PNG

Ha a sajátom nem is, legalább a túloldalon lévő lista ismerős volt, nagyjából tudtam, mire számíthatok.

05_14.jpg

A droidok sebezhetősége markánsan kijött, alig kaptak észbe, már oda is vesztek. Wat Tambor-t nagyon hülye lépéssel elküldtem rossz helyre: hiába voltam tisztában Arvel képességével, mégis felé fordultam, a Belbullab műsorának ott volt vége nagyjából.

06_15.jpg

Dooku grófot már csak idő kérdése lett volna elveszíteni, de pont abból nem maradt, az utolsó pillanatos pusztulástól a tábornoka mentette meg.

Eredmény: vereség (28-160)

 

  1. meccs: Zoli

lista_vz.PNG

A szép tematikus küzdelemben többen is komoly pácba kerültek egy-egy körre.

07_18.jpg

Az első alkalommal a repozíciókkal token nélkül hagyott Plo Koon és a filmhűség jegyében Kenobi mestert blokkoló, de Mace Windu által szépen oldalba kapott Darth Tyranus bírta ki könnyen röhögés nélkül, amit kapott…

08_17.jpg

…utána pedig a meccset végül átvészelő két Jedi mester találta szembe magát egy csomag szakadárral.

09_14.jpg

Az utolsó pillanatban Obi-Wan lement egy életre, míg a két organikus pilótám állta a sarat, így pontozással felülkerekedtem a béke és az igazság őrzőin.

Eredmény: győzelem (120-72)

 

  1. meccs: Tibi

lista_at_1.PNG

Egy újabb fejezet a klónok háborújából, ahol azonban a névadók olyan mértékben felülmúlták a szeparatista osztagomat, hogy szabályos mészárlást hajtottak végre.

10_16.jpg

A megközelítést elbénáztam a Scimitar-ral (mondjuk egyébként a droidokkal is), de ha ezt nem teszem, talán akkor is túl nagy falatnak bizonyult volna az oda-vissza röpködő és közben mindent szétlövő klón raj.

Eredmény: vereség (98-200)

 

  1. meccs: Zoli másik identitása

lista_vz2.PNG

Érdekes volt a furcsán felpakolható öreg Han Solo, de azért Kristóf rabszolgaszállítóján edződve nem hatott állejtős újdonságként.

11_12.jpg

Poe-t sikerült egyszer jól megblokkolnom és meglövöldöznöm, a Falcon pedig 4 élettel végrehajtott egy boost-ot, ami után nem tudott olyat lépni, amivel fent maradt volna a pályán (utóbbit inkább a szimultán játék okozta koncentráció-kihagyás számlájára írom). Az egyedül maradt X-wing leküzdése már másfél Vulture elvesztésének árán sem volt kivitelezhetetlen feladat.

Eredmény: győzelem (200-36)

 

Végeredmény

A 2-2 nem mutat annyira rosszul, mint amennyire a gyenge lista miatt szenvedtem a nap folyamán, még a mezőny első felébe is befértem vele. Istvánt nagy gratuláció illeti a verseny veretlenül való megnyeréséért, valamint az összesített dobogóra való felugrásért! A teljes végeredmény itt, az éves összesítés végleges állása pedig itt olvasható.

 

Zárszó

A vendéglátóknak köszönöm a szervezést, az ellenfeleknek pedig a meccseket!

A szolnoki idény indulóinak köszönjük a részvételt! Jövőre az idei tapasztalatok alapján továbbfejlesztett lebonyolítási rendszer, továbbá új helyszín várja a versenyzőket, a részletekről tervezek majd egy beharangozót írni, miután minden kikristályosodott.

Találkozunk a Red Squadron Invitational versenyen! Találjátok ki, melyik listát nem viszem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr6715304862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása