"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing Liga '19 V. beszámoló

2019. május 29. - K_Imi

A legutóbbi fordulón való részvételemet megkeserítő tényezők jelentős részének eltűnése miatt nagyon vártam a következő versenyt és a felszabadult játékot. Ezúttal 20 játékos ugrott neki a műanyag hajók tologatásának és a kockák gurulásakor jelentkező szívrohamok lábon való kihordásának. Az esemény 5 svájci fordulót tartogatott, a listák Extended rendszerben épültek.

01_borito_2.png

Szerettem volna kipróbálni valami egészen új listát, a potenciális jelöltek közül pedig végül a Jack Mooney által a minden idők eddigi legnépesebb X-Wing versenyének trónjáig repített Han-Jake összeállítást választottam, hogy kiderüljön, mit tudok belőle kihozni bármiféle gyakorlás nélkül:

lista_sajat_9.PNG

A lista húzóneve egyértelműen a Millenium Falcon, amit Han Solo vezet, aki bármilyen helyzetben (támadás, védekezés, akadályra vagy bombára, esetleg sebzéskártyára dobás, stb.) újradobhatja a kockáit, amennyiben R0-1-ben van egy akadálytól (ilyenkor viszont az összeset kötelező, de ez más játékeffektek szempontjából nem számít újradobásnak, tehát itt kivételesen többször is újra elgurítható egy kocka). Az egyszerűbb fejlesztések a Trick Shot, amivel akadályon keresztül támadva +1 piros kockával dobhat, az Engine Upgrade, ami kifehéríti az egyébként piros Boost-ot, valamint a Millenium Falcon title, ami lehetőséget ad Evade akció végrehajtására, továbbá újra is lehet vele dobni egy védőkockát, amíg a hajó mellett Evade token van. Az igazán nagy trükkök bemutatásához a legénységben ott van Luke, aki egy Force elköltéséért cserébe a lövések előtt (de már a lépések után) forgathatja a toronyfegyvert, R2-D2 a kör végén visszatölthet egy pajzsot, amennyiben van már rajta egy sebzéskártya (ugyanakkor dobnia kell egy piros kockával, Hit eredménynél pedig egy kártyát fel kell fordítania), illetve Kanan, aki szintén egy Force elköltésével baráti hajóról fehér manőver végrehajtása után is levehet egy stresszt R0-2-ben. Az utóbbi úriember képessége pedig együttműködik az Inertial Dampeners-szel, vagyis megoldható, hogy egy pajzs elköltésével fehéren megálljon a hajó, Kanan levegye az ezért kapott stresszt, aztán még akciózni is tudjon a Falcon.

02_han.jpg

A kék-fehér RZ-1 A-wing pilótafülkéjében terpeszkedő Jake képessége, hogy Barrel Roll vagy Boost után R0-1-ben lévő baráti hajónak adhat egy Focus akciózási lehetőséget, továbbá a hajó képességéből bármilyen akció után Boost-olhat egyet piros akcióként. Az Outmaneuver miatt a védekező tűzívén kívülről támadva elvesz egy védőkockát, a Lone Wolf segítségével pedig körönként 1 kockát újradobhat támadáskor vagy védekezéskor – amennyiben a Falcon R2-n kívül van.

03_jake.png

A lista mellé a legnagyobb aszteroidákat csomagoltam, hogy minél nagyobb esélyem legyen működtetni Han képességét és a Trick Shot-ot, közben pedig engem ne akarjanak akadályokon keresztül követni.

04_akadalyok.png

 

  1. meccs: Bence

lista_kb_1.PNG

Rakéta- és torpedóhegyek, jó képességek, de szerencsére Initiative bid nélkül, így mindenki után léphetett Jake is. A 4 hajó 2 ellen persze akkor is sok, szóval jól fejest ugrottam a Birodalom elleni lázadozásba.

05_9.jpg

Óvatosan poroszkáltam oldalt és lent, nagyon igyekeztem megelőzni, hogy többen is rálőjenek valamelyik porcelánvázámra. A nagy pofonokat sikerült is elkerülni: a Falcon egy 3-as S-loop után ráparkolt a Hoth felszínén masírozó AT-AT lépegetőkre, de mire a támadók odaértek, már nagy gázzal tűzött is vissza, Vynder mellett elment, a többiek pedig nem okoztak kiheverhetetlen sebeket. Jake egy Damaged Engine lappal keserítette Jonus-t számomra igen jó pillanatban, amivel némileg megbomlott a rendszerük, majd sikerült is felrobbantani a bombázót.

06_7.jpg

Hogy a végére csak kerekedjen egy kis izgalom, Jake besétált egy elég jól kidolgozott csapdába, ahonnan nem számítottam rá, hogy kijön, ezért inkább betoltam, hogy Dethrain-t ketten felezzék le, ha már amúgy is leesik. A szükséges 3 lapból persze csak 2 került a Bomber pilótakártyája mellé, Jake pedig egyébként meglepő módon átvészelt két lövést, így a végére már egészen sajnáltam, hogy a harmadik csak elvitte. Rögtön utána Han az utolsó körben átszáguldott mindenkin úgy, hogy már rá sem tudtak lőni, tehát az ő lefeleződése nem fenyegetett, így kihúztam a meccs zárásáig az apró pontelőnyömmel. A meccs legnagyobb leckéje talán az aszteroidafelhelyezés volt, a nap későbbi részében igyekeztem szem előtt tartani az itteni tapasztalatokra.

Eredmény: győzelem (50-47)

 

      2. meccs: Feri

lista_pf.PNG

Ha a 4 ellenséges hajó sok, akkor az 5 még több, hiába nem tudnak nagy kombókat, sok tűzívvel nézelődnek meglövöldözendő hajók után, Ashoka miatt jó módosítással lőnek összesen azért sok piros kockát, valamint sok életük is van.

07_10.jpg

És csak jöttek és jöttek és egyenes hajtásláncban jöttek, én pedig lent pakolgattam a hajóimat, aztán az A-wing-nél nagyon benéztem egy tűzívből kimenekülést, ami végül R1-ben megálláshoz vezetett. Egy esélyt láttam a bajok csökkentésére, ezért megjelöltem a Jake-től távolabbi V-19-est célpontként, hogy a két hajómmal hátha megszabadítom az 5 életétől, de szinte megkarcolni se tudtam. Cserébe utána olyan Hit-Crit cunamit kaptam vissza, amivel nagyon korán eldőlt, hogy ki fog nyerni. Jake gyorsan odalett, Han még egy darabig tartotta magát és próbált pontokat szerezni, de képtelen voltam lefelezni egy Gold Squadron Trooper-t, aki körökön át nem volt hajlandó nem Evade-et dobni az egy árva zöld kockájával. Sajnos nem tudtam kitalálni olyan stratégiát, ami ellenszere lehetett volna a létszámbeli hátránynak, ezért megérdemeltem a vereséget, de azért azt is meg kell hagyni, hogy a kockajárás látványos egyoldalúsága szerintem nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire simán feltörölte velem a padlót a Köztársaság különítménye.

Eredmény: vereség (15-200)

 

  1. meccs: Marci

lista_km_1.PNG

Éppen elégszer gyűrtek már össze a B-wing-ek, hogy tudjam, mennyire nehéz dolgom lesz a jelenlegi egyik legnépszerűbb lista és az eddigi egyik legjobb X-Wing-es magyar eredmény elérőjének párosa ellen.

08_9.jpg

Jake leginkább úgy csinált, mint aki bolond módra fejjel megy a piros kockák falának, de az utolsó pillanatban félrerántotta a botkormányt, az ellenlázadók pedig megosztották az erőiket: Ten Numb és Braylen a Falcon perceit indult megkeseríteni, a másik két hajó pedig az A-wing nyomába eredt. Miután Braylen pajzsai elégtek, ő már kisebb elánnal vett részt a birkózásban, Han pedig repozíciókkal elkerülte a nagy bajt. Jake utána beállt egy vonatba, ahol ő ment Braylen után, Wedge pedig őt követte, és végül be is utalta a roncstelepre, csakhogy közben a másik B-wing pajzsai is elfogytak, még úgy is, hogy elkezdtem sportot űzni belőle, hogy az Ezeréves Sólyom 1-2 mm híján ne legyen R1-ben az akadályokhoz. A pontszámítás miatt a lehető legkisebb különbséggel kerekedtem felül a végelszámolásnál, miután az utolsó körre Han ezúttal is elszaladt, hogy ne legyen esély fele pontot veszteni rajta. Itt érzésem szerint mindketten ugyanannyira érdemeltünk győzelmet és vereséget egy nagyon gondolkodós és döntést mindig sok rágódás után meghozós játék végén, tényleg csak a pontszámítás miatt billent végül hozzám a mérleg nyelve.

Eredmény: győzelem (48-47)

 

     4. meccs: Attila

lista_ba_2.PNG

Szintén nem egy aznap reggel tákolt sufnituning lista, a Hatchetman is leginkább a Han-Jake rémálmaiban kerül elő a főbb szereplők között. A 194 pontja miatt legalább a saját csempészem Anakin Skywalker gyilkosa után léphetett, de – mint a játék alakulásából később kiderült – sokkal azért nem kerültem közelebb a megoldáshoz így sem.

09_8.jpg

Szépen kiterveltem, hogy amíg az eltiprásomra küldött újabb birodalmi osztag a pálya közepe felé tötymörög, addig én elhúzok a szélen és ott megyek mögéjük, ahol majd rossz lesz nekik már visszaforogni. Ennek tökéletesen vette elejét szemközti parancsnok azzal, hogy teljes tolóerővel küldte előre a sajátjait. Én annyira szerettem volna megint elkerülni a torpedók bekapását, hogy a Falcon későbbi átlépés reményében inkább bement középre, Jake-kel pedig ismét elbarmoltam egy BR-Boost ügyeskedést, innentől pedig csak lefelé csúsztam. A mélypont ott jött el, amikor választanom kellett, hogy az Inertial Dampeners használatával 3 lövést kapok, amiből az egyik egy Adv. Proton Torpedo, vagy inkább belemegyek a Gunboat-ba, de kockáztatok egy nagyon neccesnek tűnő aszteroidafogást. A döntésem és az eredménye az alábbi képen látható - a milliméterek híján kedvezőtlenül alakuló dolgokban nem mondhatom, hogy az én meccsem lett volna.

10_9.jpg

Egy darabig még a csavarok összetartották az YT-1300-ast, de a végtelenségig nem bírta a nagy clusterf*ck közepette felhalmozott sebzéskártyák súlyát. Jake csak fél életre olvadt a végére, de hiába tudtam nagy nehezen leharcolni az Uralkodó kompját és még egy fél hajót, valójában a második körtől kezdve nem volt olyan pillanat, amikor úgy nézett ki, hogy vissza tudom hozni a meccset.

Eredmény: vereség (94-168)

 

  1. meccs: Levente

lista_vl.PNG

A Starkiller bázis tetejére szépen illő ellenálló lista, de bíztam benne, hogy a védekező trükkök ellenére kevésnek fog bizonyulni az a zöld kocka mennyiség, amivel gazdálkodhatnak. A bombázós-sokat lövős StarFortress és a 3 kockával támadó két T-70 X-Wing persze korántsem volt lebecsülhető a tűzerő szempontjából, de az Initiative kill elérhető opció volt minden egyes hajóval szemben.

11_7.jpg

A manőverezésem talán ezen a meccsen volt a legjobb, a Trick Shot emlékeim szerint itt kapcsolt be a legtöbb alkalommal. A két hajóm közös munkával lecsipegette Jess Pava vadászát, majd Han egy nagy, Vennie pedig egy kisebb kört leírva szinte visszajutott a verekedésbe belemenő helyzetükbe.

12_4.jpg

Az ütközet következő áldozata Tubbs volt, aztán a StarFortress fogyott el végül néhány bombázási kísérlet után, az utolsó körben.

Eredmény: győzelem (200-0)

 

Végeredmény

Az ötfordulós ligaversenyekre kitűzött mindenkori minimális 3-2 meglett, a gyenge MOV-val pedig a 10. helyre jutottam, amivel épp sikerült bevetődnöm a mezőny első felébe és egy zsíros ligapontot hazavinnem az űrtarisznyámban. Az első helyen – idén már másodszor – Rafy zárt (jó lesz odafigyelni, mert a dobogó tetején lassan már automatikusan csatlakozik a telefonja a wifihez), tehát nincs más hátra, mint: „Mindenki a Rafyra!”.

13_2.jpg

A Szellemlovas és a szervezők jóvoltából menő kártyák közül lehetett turkálni a verseny végén

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Nagyon furcsa volt két hajóval játszani. Az általam megszokotthoz képest egész más mentalitást kíván, hogy egyrészt hímes tojásként kell vigyázni mindkét gépre, másrészt pedig körönként legfeljebb két lövésem van, így nem lehet abban gondolkodni, hogy majd valakit leveszek a túloldalról, mielőtt akár egyet is lőne (talán egy Z-95 alkalmas lenne erre, de olyan meg nem jött szembe), és úgy egyébként sincs őrületes tűzerőm a piros kockák számát tekintve (a módosításra itt nem lehet panasz).

Az eredmények alapján újra megmutatkozott, hogy hiába erős egy lista és hiába panaszkodnak rá néhányan, hogy megint mennyire elcseszte az FFG, hogy engedi működni, közepes játékos kezében, gyakorlás nélkül nem tud többet, mint egy bármilyen valami. A két vereségnél egyaránt csúnyán el lettem kalapálva, a három győzelemből pedig kettő csak hangyányi különbségű volt, gyakorlatilag azon múlt, hogy egy-egy hajó hány pontot ért, ami számomra azt mutatja, hogy igen sok meccset kellene beletenni ebbe az összeállításba (és esetleg némi módosítást eszközölni rajta), hogy jobban helyt tudjak állni vele. A lapok többségét egyébként aránylag jól ki tudtam használni (Han képességét R2-D2 dobására mondjuk volt, hogy elfelejtettem bevetni), talán a Millenium Falcon cím nem hozta be a 6 pontját, mivel összesen kétszer, ha volt a hajón Evade az 5 mérkőzés alatt – persze lehet, hogy többször kellett volna és nem a lap hibája, hogy nem vettem sok hasznát.

Összességében kiváló nap volt, köszönöm a játéklehetőséget a szervezőknek és az élvezetes meccseket a játszópajtásoknak!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr6114867534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása