"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Championship Arrabona 2.0 - 2018 II. beszámoló

2018. október 31. - K_Imi

Néhány hete voltam először Győrben X-Wing-ezni és bemutatkozásként meglehetősen gyenge szereplést sikerült összehoznom. Ettől eltekintve jól éreztem magam akkor, ezért mindenképp szerettem volna visszamenni a következő versenyre kiköszörülni a múltkori csorbát, arról nem is beszélve, hogy közeledik a Vörös Ötös által szervezett Red Squadron Open, amire jó felkészülésnek ígérkezett ez a verseny. A megmérettetés svájci rendszerben, 4 fordulón át zajlott, 15 indulóval. Egyben történelmi alkalom is volt, mivel itt már a frissen megalakult 4296th Arrabona X-wing Team kitűzőjével feszített a résztvevők egy része.

01_1.jpg

Bár a második kiadással játszott első versenyem után úgy gondoltam, hogy a TIE/sa Bomber-eknek ideje pihenőre vonulni, most mégis mellettük döntöttem, csak épp ezúttal három helyett négyet (Major Rhymer, két Gamma Squadron Ace és egy Scimitar Squadron Pilot) is vittem belőlük, méghozzá egy Lambda-class T-4a Shuttle kíséretében, amit Colonel Jendon vezetett. Egy kiváló és eredményes lengyel játékos, Lukasz Golonka egy ehhez meglehetősen hasonló listával játszott a közelmúltban megrendezett Coruscant Invitational versenyen, ahol egészen az elődöntőig jutott. Ezen felbuzdulva kicsit átalakítottam az ő összeállítását és egy Vassal meccsen ki is próbáltam Bendzsi ellen, majd még egy picit változtattam rajta, mire elnyerte a Győrbe vitt formáját. A pontos listám végül az alábbi lett:

lista_sajat.PNG

Major Rhymer képessége, hogy az általa hordozott torpedók és rakéták range-követelményét ±1 range mértékben megváltoztathatja. Kapott is ehhez egy Adv. Proton Torpedoes kártyát, aminek 1 töltése van és lock-olt ellenfélre lőhető ki 5 kockával, viszont míg alapesetben csak range 1-ben működik, Rhymer range 0-2-ben használhatja. További fejlesztésként egy Ruthless került rá, amivel támadáskor kioszthat egy sebet egy, a védekezőtől range 0-1-ben lévő baráti hajónak, hogy az egyik támadókockáját Hit-re fordítsa. A többi bombázó egyikét Barrage Rockets fegyverrel szereltem fel, ami fókuszált állapotban 3 kockás támadásokra ad lehetőséget range 2-3-as távolságra, a másik kettőre pedig egy-egy 2 töltéses Proton Torpedoes került, ami lock-olt célpont ellen 4 kockás támadást tesz lehetővé range 2-3-ra, a támadás során pedig még egy sima Hit is Crit-re fordítható. Az egyik Gamma Squadron Ace a Marksmanship miatt Bulls Eye-ban lévő védekező ellen még egy kockával megteheti ugyanezt.

02_bombers.jpg

Colonel Jendon azt a trükköt tudja meccsenként kétszer bemutatni, hogy az aktivációs fázis előtt úgy dönt, hogy ebben a körben minden baráti hajó csak R3-on kívül lock-olhat. Ez persze nagyon jól hangzik, hiszen így meg lehet érkezni az első lövéskörbe úgy, hogy már nem akkor kell lock-ot kérni, de ennek az éremnek is két oldala van, hiszen így az ellenfél is gyorsan képbe kerül azzal, hogy melyik hajója van a legnagyobb veszélyben, a taktikáját pedig ehhez igazíthatja.

03_lambda.jpg

 

  1. meccs: Benedek

A játszótársam listája:

lista_mb.JPG

Az első olyan körre, ahol a Bomber-ek lövéshez jutottak, Soontir némileg elszakadt a két társától és olyan helyzetbe került, hogy mind a négy kis hajóm Focus + lock módosítással tudott volna rá lőni. Ekkor egy Boost + Barrel roll kombinációval próbált javítani a pozícióján, de ez annyira nem sikerült, hogy védekezésre az Elusive-ot leszámítva nem maradt módosítása, Rhymer pedig az Adv. Proton Torpedoes ellövésével azonnal megsemmisítette.

04.jpg

A hirtelen szerzett nagy előnyöm rányomta a bélyegét a folytatásra, és ugyan innentől lelassultak az események, azért szép lassan osztogattuk egymásnak a sebeket. A „legviccesebb” az a helyzet volt, amikor az egyik Bomber egy aszteroidával farkasszemet nézve kapta be a Disabled Power Regulator sérülést, amivel a következő körben szépen rá is parkolt az ion mozgással az akadályra. Ezen kívül sokat forgolódtunk és több-kevesebb módosítatlan lövés, valamint 1-2 torpedólövés dördült még el, mire mindkét hosszabb életű hajót is sikerült felrobbantanom (közben azért én is bőven sebződtem, majdnem a listám fele odalett).

Eredmény: győzelem (200-83)

 

  1. meccs: Dávid

A játszótársam listája:

lista_nd.JPG

A söpredék két kiváló pilótája jó hajókban, kiváló képességekkel és erős fejlesztésekkel, valamint egy igazi olcsó támogató, aki Coordinate akciókkal segíti a két nagyágyút. Nem tudtam, hogyan próbáljak hozzáfogni a meccshez, mert nagyon mozgékony volt az ellenfél és a két főszereplője egyaránt magasabb Initiative értékkel rendelkezett, mint az én teljes listám. Mialatt ezen szenvedtem, körökön keresztül sikerült olyan ügyetlenül csinálnom mindent, hogy közben kétszer is elfelejtettem Jendon képességét. Dávid hiába volt olyan nagyvonalú, hogy megengedte, hogy akkor használjam, amikor már aktiválta L3-37-et, a teljesen elbaltázott manőverezésemmel ez sem segített.

05.jpg

Rhymer végül mégiscsak úgy állt meg, hogy Boba bekaphatta volna a teljesen módosított Adv. Proton Torpedoes-t, de a két ász felrobbantotta, mielőtt kilőhette volna. Ezt követően körökön keresztül módosító nélkül dobálgattam a kockákat, a dolog pedig úgy nézett ki, hogy abban sem voltam biztos, hogy fogok akár egy sérülést is okozni bármelyik ellenséges hajónak a meccsen. Dávid viszont szintén elkövetett néhány hibát és egész meglepő mértékben visszatornáztam magam, ugyanis leesett az Escape Craft, Fenn 1 életesre olvadt, a végére pedig még Boba is fél élet alá fogyott, azonban a kezdeti nagy hátrányom és az utolsó körben egy teljesen elhibázott taktikai döntés nem tette lehetővé, hogy reális esélyem nyíljon a győzelemre. A mérkőzés összességében sokkal simábban úszott el, mint azt a végső pontszámítás talán sugallja.

Eredmény: vereség (110-164)

 

  1. meccs: Attila

A játszótársam listája:

lista_ta_1.JPG

Ez is egy olyan sereg, ami arra épít, hogy előbb széttorpedózza az ellent, mint ő maga elfogyna. A védekezése nem túl erős, de sok élete van a hajóknak, nem egyszerű őket leszedegetni, a három közepes talp tűzíve elől pedig nem nagyon van hova bújni. Az aszteroidafelhelyezés nekem sem volt kimondottan rossz, de az ellenfelemnek talán még jobban kedvezett, mert a pálya közepe nem volt szabad. Ezzel együtt egy oldschool „joust”-szerű egymásnak szembemenés lett a dologból, ahol két Kimogila állt be az én négy Bomber-em elé (a harmadik féloldalasan jött, míg a Lambda és az Escape Craft nem vett részt az első lövésváltásban). A Jendon képességét kihasználó körömben már készültem is erre, ezért Major Rhymer nem is ugyanarra a hajóra kérte ki a lock-ot, mint a társai.

06_ta_1_kor.JPG

A kezdemény nálam volt, így én lőttem ki elsőként a torpedóimat, amik nagyon megkínozták a célpontokat, akik védekezésre képtelenek voltak szimbólumokat dobni, valamint az adott helyzetben talán a legrosszabb kritikus sérüléseket (pl. Weapons Failure, Console Fire) szenvedték el. A két torpedót is bekapott hajó a Console Fire miatt fel is robbant ebben a körben, de a másik is erősen lesebződött. Azért a válasz sem maradt el, a Cartel bosszúja végzett Rhymer-rel, de így is nagy előnyben voltam. A következő körben leesett a sérült Kimogila és az Escape Craft, az utolsó Cartel Executioner pedig négy hajóval szemben maradt egyedül, ami már nagyon messze volt az egyenlő erőviszonyoktól. A teljes játék az It’s a trap blog gazdájának jóvoltából az alábbi videón tekinthető meg (az első két körben bemutatott bénázásom szolgáljon inkább elrettentő, mint követendő példaként - majd ráfogom a lámpalázra, ha valaki kérdezi):

Eredmény: győzelem (200-61)

 

  1. meccs: Bendzsi

A játszótársam listája:

lista_tb.JPG

Nem tudtam volna megmondani, hogy a listákat összehasonlítva ki van előnyösebb helyzetben, nálam a létszámbeli fölény és a nagy tűzerő, a túloldalon a jobb hajók és pilóták, valamint a magas Initiative értékek tűntek kedvezőnek. Jendon képességével Soontir-t lock-olták a bombázók, ő viszont ebből a dologból nem kért, ezért inkább menekülőre fogta.

07.jpg

Én úgy döntöttem, hogy kitartok a kezdeti elgondolásom mellett és üldözőbe vettem 3 Bomber-rel, a két nevesített pilótám pedig a párban közelítő hajók felé fordult. Jendon kézből dobva levitte a Punisher pajzsait, de utána Rhymer irányítását elég rosszul oldottam meg és ő le is esett, mielőtt sok érdemlegeset csinált volna. A túloldalon a Lambda megblokkolta Soontir-t, aki ekkor egy protontorpedó-lövésbe belehalt úgy, hogy az előtte lévő körben két támadást is megfogott. A játék folyamán sok lövés ment minden irányba és nagy nehezen Redline-t is sikerült felrobbantanom, de ekkor Vynder még sértetlen volt, az én listám pedig már csak nyomokban volt fellelhető a pályán. A felém irányuló támadásoknál többször is elég gyengén forogtak a kockák, cserébe a védekezésnél én sem dobtam arcpirítóan jól. Ez ott borult fel, ahol a Scimitar Squadron Pilot két körben sem halt bele a Console Fire-be, majd még vagy 3 kör kellett hozzá, mire a Gunboat leszedte, pedig egy Structural Damage miatt csak 1 kockával védekezett. Azzal, hogy erre ennyi idő elment, még megpróbálhattam lefelezni Vynder-t is abban reménykedve, hogy az én megmaradt két pilótám (Jendon és egy GSA) egyike sem pusztul már el a hátralévő körökben. Ez persze a Slam akcióval kiválóan bujkáló hajó ellen csak vágyálom maradt volna akkor, ha a Gunboat aszteroidán nem veszít először egy pajzsot, majd Bendzsi nem jön be az utolsó körben még egy torpedóváltásra csak azért, hogy ne azzal fejeződjön be a mérkőzés, hogy a biztos győzelem tudatában elmenekül. Ebben egyébként semmi kivetni való nem lett volna, ha az ember lelőtt annyi pontot a túloldalról, amit elégnek tart, akkor semmi nem tiltja, hogy minden manőverével a további lövésváltás elkerülésére törekedjen. Itt viszont a döntése azt jelentette, hogy egymásba eresztettünk egy-egy Proton Torpedoes-t, amitől mindkét hajó fél életre csökkent (az enyémnél ehhez kellett egy instant Hit-re dobott, frissen szerzett Console Fire is), ez pedig a végelszámolásnál a lehető legkisebb mértékben ugyan, de felém billentette a mérleg nyelvét.

Eredmény: győzelem (159-158)

 

Végeredmény

A múltkori egyenleget átfordítva 3 meccset nyertem meg és 1 vereséget szenvedtem. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az utolsó játékban az ellenfelem minden további nélkül elmenekülhetett volna úgy, hogy esélyem sem lett volna többet rálőni, helyette azonban még bejött egy utolsó lövéskörre, ami lehetővé tette, hogy több lelőtt pontom legyen a végelszámolásnál. Ha ezt nem teszi, akkor valószínűleg nagyjából helyet cserélünk az eredménytáblán és a 6-7. hely környékén végeztem volna, de így felértem a dobogó 3. fokára.

08_oklevel.jpg

Győrben ilyen szép okleveleket osztogatnak

A versenyt ezúttal is Nok Dávid nyerte veretlenül, a győzelméhez gratulálok!

 

Összefoglalás és tapasztalatok

A saját listámat és játékomat tekintve úgy gondolom, hogy az irány talán nem rossz, de van még bőven hova fejlődni. A Marksmanship és a Ruthless lapoknak nem sok hasznát vettem a nap folyamán, ezeken a pontokon még talán lehetne igazítani magán az összeállításon is. A sok torpedólövés és a sok hajó tudott kellemetlenséget okozni az ellenséges osztagok legtöbbjének, de a taktikai döntéseimmel jó néhányszor nem voltam elégedett. Az 5 hajóval való játék tőlem is nagyobb összpontosítást kíván és érezhetően elég fárasztó volt már 4 meccset is lejátszani velük, tehát kérdés, hogy egy hosszabb versenyen mennyire tudnék még koncentrálni az utolsó mérkőzéseken ezzel a listával.

A hangulat most is jó volt, szép napot töltöttünk X-Wing-ezéssel. A versenyen remekül éreztem magam, köszönöm a meccseket és a szervezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr9814334859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása