"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

Szolnok 2019 II. beszámoló

2019. április 24. - K_Imi

Az év második Szolnokon rendezett versenyének napja úgy vonul be Kelet-Magyarország X-Wing történelemkönyvébe, mint a vasárnap, ami végül – majdnem – senkinek nem lett jó. Ennek következtében, amíg öt honfitársunk minden idők legnagyobb versenyén állt helyt az Egyesült Királyságban, négyen – ellenpólusként – megtartottuk a legkisebb tornát, ahol a reggeli megegyezés alapján 3 meccset játszottunk (mindenki mindenki ellen próbára tehette magát).

01_borito_1.png

A seregösszeállítást a legutóbbi versenyemhez képest kis mértékben megváltoztattam. Norra ezúttal nem kapott bombát, ellenben Wedge-re került egy Crack Shot fejlesztés. A mostani alkalomra végül ez lett a pontos listám:

lista_sajat_7.PNG

Wedge Antilles képessége, hogy amikor támad, a védekező csak eggyel kevesebb zöld kockával dobhat. A dobások befolyásolásának (pl. a kockaszám változtatása, újradobás, eredmény hozzáadása/eltörlése, stb.) nagy értéke van a játékban, így sokat segít, ha egy pilóta minden egyes támadásakor elvehet egy kockányi kitérési esélyt a célponttól. Wedge ráadásul nem a mozgékonyság értékét csökkenti, hanem ténylegesen kockát vesz el, tehát a 0 kockával védekező hajók range 3-ban sem dobhatnak a range bónusz miatt zöld kockával. A lázadás legjobb pilótája által kormányzott T-65 X-wing elmaradhatatlan felszerelése a Servomotor S-foils, ami aktiváció előtt állítható, zárt állapotban pedig a támadóérték 1-gyel való csökkentéséért cserébe Boost (vagy Focus-ból linkelhető piros Boost) akcióval egészíti ki a lehetőségeket. A Crack Shot lehetővé teszi, hogy Mr. Antilles a Bullseye arc-jában leadott elsődleges lövése során a védekező egyik Evade eredményét – játékonként egyszer – semlegesítse.

02_wedge.jpg

Norra (a második Halálcsillag elleni támadás egyik túlélője, valamint Az ébredő Erőből ismerős Temmin Wexley édesanyja) képessége, hogy amennyiben védekezéskor range 0-1-ben van tőle ellenséges hajó, akkor egy evade eredményt hozzáadhat a zöld kockáihoz. Ez a direktben hozzáadott eredmény nagyon hasznos tud lenni, különösen egy 1-es mozgékonyságú BTL-A4 bombázón. Fejlesztése egy Ion Cannon Turret, amivel range 1-2-ben lehet lőni 3 kockával. A torony jellegzetessége, hogy az átpréselt találatok közül az első egy sima Hit-et okoz, míg az összes többi Ion tokeneket pakol a védekezőre. A Veteran Turret Gunner kiválóan passzol hozzá, ugyanis ez a lap lehetővé teszi, hogy egy elsődleges lövés után az Y-wing tornyával durranthasson még egyet a pilóta.

03_norra.jpg

A másik Y-wing pilótája az Arany Osztag vezére, „Dutch” Vander, akinek az a képessége, hogy miután akcióból lock-ol valamit, R1-3-ban kioszthat egy másik lock-ot is egy baráti hajónak ugyanarra a dologra (legtöbbször persze hajóra). Fejlesztésként ő is egy ionágyút és egy vuki toronykezelőt kapott.

04_dutch.jpeg

A Kék Osztag felderítője által vezetett UT-60D U-wing hajóspecifikus fejlesztése a Pivot Wing konfiguráció, ami aktiváció előtt kapcsolható át, és zárt állásban a védekező érték 1-gyel való csökkentése ellenében megállás után 90° vagy 180°-os fordulót tud végrehajtani vele a hajó. Az ennél is izgalmasabb trükköt Leia Organa, az Alderaan hercegnője tudja, aki – amennyiben nem felejtjük el a körök végén szépen visszaforgatni a Charge tokeneket – leghamarabb 3 körönként az aktivációs fázis elején úgy dönthet, hogy abban a körben minden hajónk fehérként kezelheti a felfedett piros manővereket. Ezzel meg lehet fordítani a teljes listát úgy, hogy a tagjai tudjanak akciózni, vagy stresszes mozgás után még egy piros manővert is enged fehéren végrehajtani (a két körön át akció nélküli arcon pörgés persze nem a kártya fő felhasználási területe, de elméletben adódhat olyan helyzet, amikor ezt is be lehet próbálni).

05_leia.jpg

A lista mellé a múltkorival megegyező módon egy nagy és két közepes aszteroidákat vittem, mert én nem akarok stresszelődni, az ellenfelemet pedig nem szeretném, hogy lőjön, ha esetleg sikerül ráionizálni egy akadályra vagy magától rááll.

06_akadalyok.png

  1. meccs: Réka

lista_nhr.PNG

Az enyémhez kísértetiesen hasonló lista. Ami miatt talán a sajátom kedvezőbb helyzetben van, hogy a két Y-wing pilótája csak 2-es Initiative értékű, ugyanakkor nem szabad elfeledkezni a fenyegető bombákról, valamint az enyémnél combosabb U-wing-ről.

06_6.jpg

Az első lövésváltást csak rövid helyezkedés előzte meg, nem vittük túlzásba a pozícióharcot. Mielőtt nagyon belemelegedtünk volna egymás gyepálásába, hoztam egy némileg kockázatos döntést, és kifordultam a két bombázómmal az EllenWedge (Tibi jogvédett terminológiája alapján) felé, aki ha erre kifejezetten készül és menekülőre fogja, akkor megjárhattam volna – nem készült.

07_8.jpg

Az X-wing-et sikerült jól meglövöldöznöm és ráionizálnom az előtte lebegő aszteroidára, amit azonban egy Grey Squadron Bomber nagyon ügyesen kirobbantott alóla, így nem elég, hogy nem sebződött az ütközéstől, még egyet lőhetett is, mielőtt porrá lett volna. Ekkorra úgy éreztem, hogy előnyben vagyok, mert már létszámbeli fölényben is voltam, valamint a pozícióm sem volt rossz. A lázadó gyakorlat ellenséget játszó alakulata ebbe nem beletörődve a következő körökben rendesen visszakapaszkodott és végül kimondottan szoros meccset varázsolt a playmat-re, de az előnyöm kitartott a lefújásig.

Eredmény: győzelem (112-96)

 

     2. meccs: Jani

lista_nj_1.PNG

Az első szolnoki fordulóban már kiálltam és masszívan elbuktam az osztag ellen, valamint a gazdája azóta egy ligaforduló második helyet is elért vele, így nem volt kérdés, hogy valami nagyon jót kell húzni, ha azt akarom, hogy legyen keresnivalóm.

08_7.jpg

Ebből végül az lett, hogy az elején össze-vissza villogott az 1-es sablon a sok Barrel roll közepette, csak éppen értelme nem volt az egésznek, mert úgy igazából én magam se tudtam, mit szeretnék. Az ellenség épp úgy közelített, ahogy nekem nem tetszett, és úgy láttam, hogy bármit csinálok, csak nekem lesz rossz, ami be is igazolódott, mert a saját hajóimat talán túlzottan szét is szedtem és egyáltalán nem úgy álltam bele a lövöldözésbe, ahogy kellett volna. Onnantól, hogy az első lövések megvoltak – és Norra zavarba ejtően gyorsan elkárhozott –, már talán nem hibáztam nagyokat (egy rossz irányba való Wedge Tallon roll azért megmaradt az emlékezetemben), de a kockáztatásra való rákényszerülés és a piros kockáim meghibásodása miatt, valamint az ellenfelem ügyes játéka mellett igazából nem nyílt már komoly esélyem a párharc megfordítására. Az utolsó kör végkifejlete elég jól jellemezte az egész vergődésemet: Wedge végső elkeseredésében beboostolt R1-be, hogy a Bullseye arc-ját mértani pontossággal beillessze 2 (egymástól másfél centire lévő) B-wing közé, támadásból nem alkotott semmi maradandót, majd abból a két lövésből, amit kb. az egész meccsen kapott, egyből le is esett.

Eredmény: vereség (86-175)

 

     3. meccs: Ádám

lista_ra_1.PNG

A gépeket és pilótáikat egyenként szemügyre véve kifejezetten félelmetes társaságnak tűnik, azonban bíztam benne, hogy a gyenge védekezés és a játék nem éppen legkiválóbb tárcsái miatt inkább az ellenfél hátrányára fog válni, hogy minden hajón 5-6 fejlesztés csücsül, hiszen ennyi mindent kihasználni nem egyszerű – különösen, ha időben sikerül felrobbantanom őket.

09_6.jpg

Az ebédre elfogyasztott gyros tálnak meglett az összpontosításomra gyakorolt hatása, ugyanis egy Wedge – U-wing koordinációt túlkombináltam és előre Boost + 1 enyhe manőver helyett már a Boost-ot is a görbe sablonnal hajtottam végre. Ennek az lett a következménye, hogy amikor én még lőni sem akartam, az ászom cserélt két pajzsot a droid fejvadásszal – mondanom sem kell, hogy ez melyikünknek volt kellemetlenebb (az sem kizárt, hogy Wedge többet sérült, csak már megszépültek az emlékeim).

10_7.jpg

Bosszúból az U-wing utána két körön át blokkolta a Mist Hunter-t, akit Antilles Úr először elölről, aztán mögé fordulva hátulról szét is lövöldözött. A pálya közepén eközben a bombázóim lesebezték és beionizálták a nem feléjük, hanem valamiért az űr egy kietlen része felé forduló rodiai zsoldost, aki így a következő körben ráment egy űrszemétre, és ezáltal elesett a Rigged Cargo kivetésének lehetőségétől – ami nekem nagyon jól jött, akárcsak az, hogy a Kimogila is viszonylag gyorsan kikerült a képletből. Wedge azért nem bizonyult legyőzhetetlennek most sem, a kezdeti fájdalmai után szét is kapták alatta a vadászgépet, viszont a megmaradt három hajómnak Kavil legyűrése már nem tartott nagyon sokáig.

Eredmény: győzelem (200-53)                                       

 

Végeredmény

Miután a TOP4-et már kora reggel a zsebemben érezhettem, még sikerült egy kicsit feljebb is végeznem, két győzelemmel pontosan a második lettem a minden összecsapását megnyerő Jani mögött, akinek ezúton is gratulálok!

11_6.jpg

Legközelebb remélhetően nagyobb létszámú mezőnyben kell ringbe szállni az oklevelekért és éremkitűzőkért

 

Összefoglalás és tapasztalatok

A listámmal ezúttal is elégedett voltam, de a saját játékommal már nem teljesen, ugyanis a második meccsen életképes elképzelés nélkül mentem bele a küzdelembe, ami pont elég is volt hozzá, hogy utána hiába nem követtem el égbekiáltó hibát, nem tudtam a magam javára fordítani e történéseket. Az pedig egészen gyalázatos, hogy lenyomtam három meccset úgy, hogy Wedge Crack Shot-jának semmi hasznát nem vettem, mert a Bullseye arc-kal úgy kerülgettem az ellenséges hajókat, mintha direkt az lett volna a feladat (mégiscsak meg kellene tanulni játszani előbb-utóbb).

Köszönöm az ellenfeleknek a meccseket, gyakoroljatok és mindenkit bátorítok, hogy a következő alkalommal menjen a szolnoki versenyre!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr1114781864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása