"Fly casual!"

X-Wing & Pew-Pew

X-Wing & Pew-Pew

GeekHub Store Championship beszámoló

2018. december 31. - K_Imi

Az Óév búcsúztatására jó időtöltésnek ígérkezett a 2018-ban Magyarországon rendezett második hivatalos FFG verseny, amelyen 28 – töltött káposztától és mákos bejglitől többé-kevésbé megfáradt – játékos állt rajthoz, hogy 4 kör svájci rendszerű meccs és TOP4 cut után kiderüljön, ki nyeri az utolsó idei X-Wing tornát hazánkban.

01_3.jpg

Mivel a közel két hónapja megnyert Red Squadron Invitational óta egyetlen percet sem töltöttem gyakorlással, fel sem merült, hogy új listát próbáljak ki, maradtam a viszonylag ismerős birodalmi különítménynél. Aki olvasta az előző néhány versenyről szóló beszámolómat, az bátran ugorja át a következő részt, de a rend kedvéért azért bemutatom a listámat:

lista_sajat_3.PNG

Major Rhymer képessége, hogy az általa hordozott torpedók és rakéták range-követelményét ±1 range mértékben megváltoztathatja. Kapott is ehhez egy Adv. Proton Torpedoes kártyát, aminek 1 töltése van és lock-olt ellenfélre lőhető ki 5 kockával (amiből egy sima Hit Crit-re fordítható), viszont míg alapesetben csak range 1-ben működik, Rhymer range 0-2-ben használhatja. A három Gamma Squadron Ace egyikét Barrage Rockets fegyverrel szereltem fel, ami fókuszált állapotban 3 kockás támadásokra ad lehetőséget range 2-3-as távolságra, a másik kettőre pedig egy-egy 2 töltéses Proton Torpedoes került, ami lock-olt célpont ellen 4 kockás támadást tesz lehetővé range 2-3-ra, a támadás során pedig szintén Crit-re fordítható egy sima Hit.

02_1.jpg

Colonel Jendon meccsenként kétszer az aktivációs fázis előtt úgy dönthet, hogy az adott körben minden baráti hajó csak R3-on kívül lock-olhat, amivel meg lehet érkezni az első lövéskörbe úgy, hogy már nem akkor kell lock-ot kérni. Persze így az ellenfél is gyorsan képbe kerül azzal, hogy melyik hajója van a legnagyobb veszélyben, a taktikáját pedig ehhez igazíthatja, tehát nem mondható, hogy verhetetlenné teszi a listát ez az előny (bár kétségtelenül jó képesség és sokat segít).

03_1.jpg

  1. meccs: István

A játszótársam listája:

lista_ti.PNG

A két ász kemény diónak ígérkezett, ugyanis erősen védekeznek és jól tudnak helyezkedni, mivel a teljes listám után lépnek, továbbá a parancsnokukról is tudom, hogy tapasztalt és jó játékos. Ezek ellenére tartottam tőle, hogy ha a Császár hintóját kezdem el torpedózgatni, akkor mire végzek vele, nem marad annyi hajóm, ami elég lehet a meccs végéig.

04_3.jpg

Ez utólag visszagondolva rossz stratégia volt, azzal kiegészítve pedig, hogy a majdnem két hónapnyi kihagyás után úgy játszottam, mintha ez lenne az első X-Wing versenyem, esélyem sem volt, hogy megszorongassam a Birodalom másik felét.

05_3.jpg

Jendon képességét úgy használtam az elején, hogy tisztában voltam vele, hogy a hajóimat ütköztetni fogom, tehát nem lesz akciójuk, utána pedig a Soontir és Rexler példásan kimozogta az osztagomat, gyakorlatilag lőni is alig tudtam a meccsen, amikor mégis sikerült összehozni valamit, azt nevetve kivédték. Az egyik körben a saját lépéssorrendemet is teljesen elbaltáztam, innen teljes összeomlás következett.

Eredmény: vereség (0-104)

 

  1. meccs: Balázs

A játszótársam listája:

lista_bb.PNG

Sok piros kocka, amivel nem szabad egy Bomber-t szembe küldeni, ugyanis még a Rhymer-rel lehetséges szimultán tűzben való revansvételre sem számíthattam, mivel a Swarm Tactics miatt minden lázadó 5-ös initiative értéknél lő. Abban biztos lehettem, hogy az ellenséges alakzat egyben fog közelíteni, így meglehetősen bajban éreztem magam, mert egy TIE Bomber nem igazán tud elbújni egy ilyen négyhajós csapat elől.

06_2.jpg

Amivel szerencsém volt, hogy a távolság pontatlan felmérése és az akciók hibás kiosztása miatt Rhymer nem kapott torpedót, fél életen túlélte a felkelők teljes támadását, majd a saját torpedójával maximális sebzést küldött az Y-wing-be. Innentől jó helyzetben voltam, Dutch nem is élt már sokáig, és bár a módosítatlan lövéseimnek nem volt sok hatása, maradt elég Proton Torpedoes és Barrage Rockets töltetem, hogy a többieket is meg tudjam semmisíteni, mielőtt a saját listám túl nagy károkat szenvedett volna. Hozzátartozik a történethez, hogy a Lázadás képviselői nem egyszer pechesek voltak a dobásoknál, valamint több azonnal berobbanó Fuel Leak is feljött nekik, de úgy érzem, hogy én nem követtem el komolyabb hibát, ez pedig döntőnek bizonyult a mérkőzés kimenete szempontjából.

Eredmény: győzelem (200-59)

 

  1. meccs: Ricsi

A játszótársam listája:

lista_sr.PNG

Blogwriter Wars és az első meccsem az Ellenállás erőivel szemben. Sok-sok hajó (hogy mer valaki 5 gépet tenni egy listába?!), de az új A-wing-ek előtt lőhetnek a hajóim, ami nem rossz, Chewbacca pedig nem védekezik túl erősen. Mindazonáltal nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy egy A-wing 3 zöld kockával védekezik, ami ellen sok lövés kellhet még akkor is, ha csak 4 élete van, a Falcon-ba pedig azért kell sok, mert sok élete van. És akkor ott tartunk, hogy 5 olyan hajót kellene megsemmisíteni, amikbe sok lövés kell.

07_3.jpg

A megközelítést nem gondoltam túl, felvállaltam a joust-ot, de arra nem számítottam, hogy ezt Chewbacca is meg fogja tenni. Pedig ha végiggondolom, hogy ő is a közelben akar majd lenni, amikor csetepatéra kerül a sor (a képessége, hogy amikor range 0-3-ban megsemmisül egy baráti hajó, akkor végrehajthat egy akciót, majd leadhat egy lövést), akkor kérhettem volna rá a lock-okat, amiket az A-wing-ek kaptak és fordítva, Rhymer rástartolhatott volna egyből az egyik vadászra.

08_2.jpg

A bajt tetézte, hogy távolság kontrolja egyértelműen nem sikerült, a 3 Gamma közül egyedül a Barrage Rockets-t hordozó lőhetett másodlagos fegyverrel, a blokkra való felkenődés miatt pedig a másik kettő még csak fókuszálni sem tudott. Rhymer ugyan ellőtte az Adv. Proton Torpedoes-t, de ehhez lock-ot kellett kérnie, amivel nagyon fájdalmas volt 5-kockán 4 Focus eredményt dobni, az egészet újradobva pedig az 1 db Hit sem volt épp felvillanyozó. Ezt követően az ellenállók alakzata összezavarodott, a sok ütközés miatt alig tudtak akciózni, csakhogy az én hajóim pedig rossz felé néztek, ezért innentől iszapbirkózás-jellege lett a csatának. Egy A-Wing leesett egy lövésből egy torpedótól, egy Bomber tőlem is odaveszett, fej-fej mellett romboltuk egymás alakulatát. Érzésem szerint Chewbacca bónusz lövései sokat értek, a magam részéről pedig nagyon elrontottam, hogy a Lambda későn ért oda verekedni, pedig a 3-4 kockás lövései erősen hiányoztak. Szoros meccs volt, az utolsó körben egy 3 életes bombázó egy kézből dobott 3 találatra range 3-ból 1 Focus és 2 semmi védekezéssel válaszolt megfordulás után, amivel az utolsó pillanatban elvesztettem a pontelőnyt, amit szintén a végén szereztem azzal, hogy Rhymer visszatöltött torpedója elporlasztott egy elfogó vadászt. Bármelyik megtörténhetett volna korábban is, a végére időzítve persze nem esett jól a dolog, főleg úgy, hogy az utolsó dobásból 3 zöld kockán 3 Evade jött kézből, amire semmi szükség nem volt emlékeim szerint. Mindazonáltal győzelmet nem érdemeltem, ahhoz ügyesebben kellett volna játszani.

Eredmény: vereség (112-118)                                        

 

  1. meccs: Róbert

A játszótársam listája:

lista_pr.PNG

Eléggé lelombozva készültem az utolsó párosításhoz, de Guri ellen már játszottam és tudtam, hogy a sok torpedómmal zavarba lehet hozni, ha nem hagyok neki mozgásteret és jól lefedem a lehetséges előfordulási helyeit a tűzíveimmel. Persze mindenképp két erős hajóról és pilótáról van szó (az Escape Craft dokkolva kezdett), akiket nem szabad lebecsülni, de szerettem volna legalább 2-2-re menteni a napot és úgy álltam a dologhoz, hogy nem hagyom magam, inkább igyekszem kihasználni a hajóim számbeli fölényét.

09_2.jpg

A 3 Gamma Guri gépét mérte be, Rhymer Han-t, továbbá ezúttal Jendon sem spektívvel nézte az eseményeket, hanem sietett a sűrűjébe pofozkodni. Guri az Advanced Sensors használatával repozícionált, de ezzel is bejött a két Proton Torpedoes lőtávjába, sőt, a módosítatlan védekező kockákon a teljesen módosított támadások ellen semmi használhatót nem dobott, így az első lövéskörben megsemmisült. A Falcon is sebződött, a következő körben pedig sikerült teljesen bekerítenem.

10_4.jpg

Itt egy boost helyett a Rigged Cargo kidobása mellett döntött, én pedig Han lövései után minden fegyveremet rázúdítottam, amivel sikerült is felrobbantani. L3-37 kényszerkidokkolása után 1 élettel vágott bele a küzdelembe, miután a gazdája már korábban eltüzelte az ő pajzsait is. Nekem eddigre 3 hajóm szenvedett 1-1 sérülést, az ellenfelem pedig a kidokkolást követő körben feladta a meccset.

Eredmény: győzelem (200-0)

 

Végeredmény

A TOP8-ról előzetesen dédelgetett álmaim a harmadik fordulóban szertefoszlottak, végül a két győzelmet elérők között szerzett legmagasabb MOV a 10. helyre juttatott.

11_4.jpg

A TOP32 Juke és Kuzmin karácsonyi ajándéka

A verseny győztese Kuzmin lett, gratulálok az eredményhez!

 

Összefoglalás és tapasztalatok

Sajnos a gyakorlás hiánya rányomta a bélyegét a szereplésemre, nagyon döcögött a birodalmi gépezet, de a megnyert meccsekből azért lehet erőt meríteni a januári viadalokra. Az ellenfeleknek köszönöm a tanulságos és jó hangulatú meccseket!

A második kiadás megérkezése óta játszott versenyek mérlegét tekintve 26 összecsapásból 17-et tudtam megnyerni és 9 alkalommal kaptam ki, ami 65%-os győzelmi arányt jelent erre az évre. Bár az egyenlőtlen eloszlás miatt ez 6 versenyből 2 dobogós helyezéshez is hozzásegített, 2019-re jó célkitűzésnek tűnik, hogy ezen a mutatón javítsak.

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingpewpew.blog.hu/api/trackback/id/tr5914524712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása