A jelen cikk előzményeiben áttekintettem a közepes talpakra vonatkozó szabályokat és a manőverezésük jellegzetességeit, valamint a formációs repülés témakörét, itt pedig egy külön felkérésnek fogok eleget tenni, ami a második rész kapcsán merült fel.
Ismeretes ugyebár, hogy ha egy férfit valamire megkérnek, akkor onnantól kezdve felesleges havonta emlékeztetni a dologra, én pedig ebben az esetben 4 röpke hónapot is elszöszmötölhettem a kihívás teljesítésével. Most végre eljutottam addig, hogy közreadjam a saját megoldásomat egy 2X2-es formáció gyors kialakítására, méghozzá rögtön két változatban.
Megnyitás a pálya közepén
Ha a playmat belső részéhez közel van elég helyünk előrenyomulni a négyhajós kötelékkel, akkor az alábbi, egyszerű módon könnyen meg lehet indítani a rajt. Felpakoláskor fél kis talp eltolással és a pálya belseje felé fordítva az a két hajó kerül középre, amelyek majd elöl fognak haladni. Melléjük a két oldalra mehet a két majdani hátsó gép 0,5 KiT + egy távolságmérő szélességnyi kihagyással, a belső hajók fel fordítva.
Az alakzatba hozás kifejezetten egyszerű, elsőként a két belső hajó lép 3 egyenes előrét.
Második lépésként a két külső K-wing 2-es derékszögekkel befordulhat mögéjük.
Az ezt követően egymáshoz képest elfoglalt pozíció az alábbi képen látható:
Az pedig, hogy mindezzel hova is kerül az alakzat, a következő ábrán szerepel:
Megnyitás a pálya szélén
Ha a helyzet inkább azt indokolja, hogy kipakoljuk a formációnkat a pálya szélére, esetleg egy Range 2-2-re kitett akadály mögé, az szintén megoldható a következő módon. Felrakáskor a Range 1 zóna határvonalára egymás mellé, 0,5 KiT távolságra helyezünk két hajót (érdemes a lenti kép szerint a WSP 1-gyel kezdeni, majd a többit ehhez igazítani). A másik kettőt tőlük befelé és oldalra fordítva egy távolságmérő, illetve 0,5 KiT szélességével eltolva, közvetlenül a playmat szélére kell elhelyezni.
Az alakzat kialakításához a két első hajó 1-1 egyenes előrét lép, majd mindkettőnél kihasználjuk a SLAM akció adta lehetőséget arra, hogy a manővereket megismételve picit előrébb kerüljenek, mint ha simán csak 3 előrét léptek volna.
Ennek egyből ki is derül, hogy mi a jelentősége, ugyanis így a harmadikként lépő hajó 1 enyhe + 1 enyhe SLAM manőverekkel szépen beáll a társa mögé. Ha a WSP 1 és 2 csak 3 előrét ment volna, akkor veszélyesen közel kerülnének hozzájuk a mögöttük haladók, vagy akár le is ütköznék őket. Az első körnél ez még önmagában valószínűleg kevésbé komoly probléma, de a következő körökre nagyon megnehezítené a bombázók alakzatban tartását.
Az utolsóként következő gép esetében nincs más dolgunk, mint lemásolni a WSP 3 mozgását.
Ezúttal is látható az alakzatba állást követően elfoglalt pozíció:
Akárcsak az, hogy a fenti lépések és akciók végrehajtásával hova kerül a formáció a pályán:
Az illusztrációk a Vassal Star Wars X-Wing Miniatures Game 8.3.0 moduljával (fejlesztő: Mu0n) készültek. A formációkhoz jó gyakorlást és sok sikert a 4 K-wing reptetéséhez!