A 2019-es Star Wars Celebration ápr. 11. és 15. között zajlik Chichago-ban. Erre az alkalomra a Fantasy Flight Games előrukkolt egy szórakoztató játékformátummal, aminek már az első kiadásban is volt egy többé-kevésbé hasonló elődje. A Furball lényege, hogy pörgős, izgalmas szórakozást kínáljon asztalonként nem kevesebb, mint 7 főnek. Mivel mindenki csak 1 db hajót irányít, rövid szabálymagyarázat után azok is aránylag könnyen be tudnak kapcsolódni, akik csak most ismerkednek a játékkal, a rutinos pilóták pedig tesztelhetik, hogy egy felettébb zűrzavaros csatában győzelemre tudnak-e kormányozni egyetlen vadászgépet.
A formátumról szóló alábbi információk Ryan Farmer, a Mynock Squadron Podcast egyik házigazdájának rövid beszámolójából származnak.
A játék kezdetén frakciónként 1-1 db, előre meghatározott hajó + néhány (1-3) fejlesztéskártya kombinációból kap mindenki egyet (sorsolás vagy draft útján), amivel felveheti a pilótakesztyűt a többiek ellen. A lehetséges összeállítások a fent említett rendezvényen így festettek:
A játék legelején a birodalmi játékossal kezdve mindenki felhelyez 1-1 akadályt a hagyományos szabályok szerint (pályaszéltől R2-n, egymástól R1-en kívülre). A hajók felhelyezése az előzővel megegyező sorrendben történik, a pályaszéltől R1-en belül, a többi hajótól pedig R2-n kívül. A lövöldözésben nincsenek partnerek, mindenki mindenki ellen játszik (persze akin a többiek meglátják, hogy ereszt a hajtóműve és a pajzsai adta védelme oda, az számíthat rá, hogy gyorsan közös tulajdonú céltáblává válik). A csavar a dologban, hogy az Initiative értékeket figyelmen kívül hagyják, helyette van egy kezdő játékos jelölő (ezt elsőként a birodalmi játékos kapja meg), ami minden kör után egy játékossal tovább kerül, tehát a lépéssorrend folyamatosan változik (a kezdő játékostól indulva pedig mindig az óramutató járása szerint következnek a többiek). Ha valakinek sikerül lelőnie egy hajót, 1 pontot szerez, míg a felrobbant gép a playmat tetszőleges szélétől Range 1-en belül térhet vissza az ütközetbe. Fontos, hogy a „feltámadása” utáni első körben nem támadhat és őt sem lőhetik. Ez a „végtelenített” rendszer arra is alkalmas, hogy amennyiben az egyszerre játékban lévők számánál több az érdeklődő, akkor a lelőtt hajó új pilótát kaphat a sorban következő, leendő X-Wing-függő személyében.
A játék végét jelentheti egy bizonyos pontszám (pl. 5) első elérése vagy adott időkeret lejárta is. Utóbbi esetben az nyer, aki addigra a legtöbb pontot szerezte (döntetlen esetén valami kreatív módot kell keresni a végső győztes meghatározására).
Egy javasolt variáns szerint be lehet vezetni az assziszt pontokat is: minden játékos 1 pontot kap, ha egy hajót abban a körben megsebzett, amelyikben az leesett (ezt a lelövésért járó standard 1 pont mellé megkapja a végső sebet bevivő pilóta is, így lesz értékesebb az ő cselekedete). Ez nagyon jól hangzik, bár komolyabb odafigyelést is igényel, hogy mindenki észben tartsa, hogy alakultak a sebzések az adott körben.
A Mynock Squadron eredeti összefoglalója a szabályokról:
Jó játékot!